26.1 C
Αθήνα
14 Μαΐου, 2021
Άρθρα

Με «πανελλαδικές» η αναγνώριση των πτυχίων κολεγίων και Πανεπιστημίων εξωτερικού

Εξετάσεις γραπτές, με την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, σε στιλ Πανελλαδικών προβλέπει η Υπουργική Απόφαση για το πλαίσιο της γραπτής δοκιμασίας σε ό,τι αφορά την επαγγελματική αναγνώριση των τίτλων πτυχιούχων εξωτερικού και κολεγίων, ύστερα από εκκρεμότητα περίπου δύο χρόνων.

Με την αναθεώρηση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος (38/2010), η οποία έγινε με τον νόμο 4093/2012, εισήχθη η πρόβλεψη της γραπτής δοκιμασίας ύστερα από απόφαση του αρμόδιου Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) για όλα ανεξαιρέτως τα επαγγέλματα -κατοχυρωμένα και (λίγα πλέον) μη κατοχυρωμένα- και βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως: α) η ύπαρξη ουσιωδώς διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων από εκείνα που καλύπτονται από τους τίτλους που απονέμονται από ημεδαπά ιδρύματα και β) η διαπίστωση ότι η διάρκεια εκπαίδευσης των συγκεκριμένων αποφοίτων υπολείπεται χρονικά από εκείνη που απαιτείται στην Ελλάδα.

Ωστόσο, από το 2012 μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει καμία γραπτή εξέταση, καθώς δεν είχε εξειδικευτεί το πλαίσιο με επακριβώς καθορισμένους όρους, προϋποθέσεις και διαδικασίες διεξαγωγής των εξετάσεων.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που υπεγράφη χθες, οι εξετάσεις διαφοροποιούνται εντελώς από αυτές του ΔΟΑΤΑΠ (που παραπέμπει στα ελληνικά ΑΕΙ με παρακολούθηση μαθημάτων και διενέργεια εξετάσεων) και προσιδιάζουν σ’ αυτές των πανελλαδικών.

Τι προβλέπεται

Προβλέπεται, λοιπόν, ότι οι εξετάσεις θα διενεργούνται έως δύο φορές ετησίως, ημέρα Σάββατο ή και Κυριακή, ενώ θα προκηρύσσονται το αργότερο τρεις μήνες πριν από την κάθε εξεταστική περίοδο. Δεν προβλέπεται αριθμός μαθημάτων, αλλά εκτιμάται ότι θα κυμαίνονται από ένα έως τέσσερα. Ακόμα, ορίζεται:

• Συγκρότηση πενταμελούς Κεντρικής Επιτροπής Οργάνωσης και Διεξαγωγής Γραπτής Δοκιμασίας (Κ.Ε.).

• Ορισμός εξεταστικών κέντρων ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων.

• Συγκρότηση σε κάθε εξεταστικό κέντρο τριμελούς επιτροπής αποτελούμενης από δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας Π.Ε., Τ.Ε. και Δ.Ε. Εφόσον πρόκειται για σχολικές μονάδες, τα μέλη της επιτροπής ορίζονται με τους αναπληρωτές τους από το οικείο εκπαιδευτικό προσωπικό κατόπιν εισήγησης του αρμόδιου περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης.

• Σε περίπτωση αποτυχίας, ο ενδιαφερόμενος δύναται να συμμετάσχει στις επόμενες δύο γραπτές δοκιμασίες για το ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Σε περίπτωση αποτυχίας του κατά την τρίτη εξεταστική περίοδο αποκλείεται από την περαιτέρω διαδικασία και η αίτηση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας απορρίπτεται από το ΣΑΕΠ.

Αννα Ανδριτσάκη

Πηγή

Σχετικά άρθρα

Τα βιβλία αλλάζουν το μυαλό λένε οι επιστήμονες και εξηγούν τον τρόπο

admin

13 χαρακτηριστικά των ανθρώπων με υψηλό δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης

admin

Εκπαιδευτικό σύστημα και αναγκαιότητα της μη σεξιστικής γλώσσας – Δήμητρα Κογκίδου

admin

Ποια χαρακτηριστικά προσωπικότητας χρειάζονται για επιτυχίες στη ζωή;

admin

Ένα «γαλατικό χωριό» της εκπαίδευσης

admin

Αναγνωρίζοντας τις αναγνωστικές δυσκολίες. Του Φώτη Παπαναστασίου

admin

Αφήστε ένα σχόλιο