Τα καλά παιδιά πάνε στην επιμόρφωση…τα κακά πηγαίνουν στο Ταμείο…
Διέρρευσε στο διαδίκτυο και ειδικότερα, όπως όλα όσα θέλει το Υπουργείο Παιδείας να διαρρεύσει, η πρόταση του ΙΕΠ για την επιμόρφωση 25.000 εκπαιδευτικών της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης με τίτλο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – Β’ ΦΑΣΗ» (σ.σ. ήδη υλοποιείται).
Αυτή καθ’ αυτή η πρόταση δείχνει και αποδεικνύει ότι είτε η Νέα Δημοκρατία και ο Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Αρβανιτόπουλος δεν έχουν κανένα σχέδιο για την στοιχειώδη και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε είχε ήδη συμφωνήσει ως αντιπολίτευση με την τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την περίφημη μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου, αφού όλα όσα περιγράφονται στο, υπό έγκριση, πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών δεν είναι τίποτα άλλο παρά «δράσεις» που περιλαμβάνονται στις προτάσεις της για το Νέο Σχολείο και το Τεχνολογικό Λύκειο. Τουλάχιστον η κ. Διαμαντοπούλου μπορεί τώρα να ανακράξει «ο αγώνας τώρα δικαιώνεται».
Εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι η ομάδα Γκλάβα, που αυτή τη χρονική περίοδο ελέγχει απόλυτα όλα τα παίγνια για την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, στο κτίριο της Ανδρέα Παπανδρέου 37, όχι μόνο δεν έχει δική της άποψης, εκτός μόνο μίας περίπτωση που έρχεται από πολύ παλιά (βλέπε παρακάτω), αλλά έχοντας ενσωματώσει και τα στελέχη της ομάδας Διαμαντοπούλου κινείται με γνώμονα το Ταμείο και όχι το μέλλον της εκπαίδευσης.
Για τους μη έχοντες πληροφόρηση θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο κ. Σωτήρης Γκλαβάς μετά την κατάργηση, στις 31/12/2013, της Ειδικής Γραμματείας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στην οποία είχε τοποθετηθεί, ανέλαβε με «αξιοκρατικές» διαδικασίες τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ, θέση που παρέμενε κενή έως ότου έλθει το πλήρωμα του χρόνου για τον ίδιο.
Σήμερα πατάει σε δύο «βάρκες». Είναι πρόεδρος στο ΙΕΠ και ταυτόχρονα σύμφωνα με πληροφορίες παραμένει στο γραφείο του ειδικού γραμματέα ασκώντας ουσιαστική πολιτική, χωρίς όμως να υπογράφει κανένα έγγραφο. Κατά τις ίδιες πληροφορίες θα συνεχίσει να απασχολείται και στις δύο θέσεις έως ότου ορισθεί Γενικός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Τώρα γιατί συμβαίνει αυτό;.. μόνο ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος μπορεί να εξηγήσει. Μια απλοϊκή εξήγηση είναι ότι δεν υπάρχει άλλος σε όλη τη Α/θμια ή την Β/θμια που να έχει τις ικανότητες του κ. Γκλαβά ή τουλάχιστον να γνωρίζει τα θέματα της συγκεκριμένης αρμοδιότητας.
Βέβαια μπορεί να είναι θέμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, εμπιστοσύνης που μπορεί να εμπνεύσει ο πολυθεσίτης και συνταξιούχος κ. Σωτήρης Γκλαβάς, που πέραν των άλλων κατέχει και θέση στο διοικητικό συμβούλιο της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας (Αρσάκεια) του ισοβίου προέδρου κ. Μπαμπινιώτη (ίδες ή ΔΕΗ… συγνώμη τι κάνει μία θέση…).
Βέβαια ο κ. Γκλαβάς έχει εμπειρία στην θέση του συνταξιούχου, γνωρίζει τη σοφία αυτής της ιδιότητας και γι’ αυτό σύμφωνα με πληροφορίες «κουβάλησε» και στη νέα του θέση τον άτυπο σύμβουλό του κ. Αλεβίζο, συνταξιούχο Διευθυντή Ειδικής Αγωγής.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης των 25.000 εκπαιδευτικών
Είναι δομημένο κατά τρόπο που να επιτυγχάνει τρεις στόχους:
α). Πρώτος στόχος είναιη εκ των πραγμάτων θεσμοθέτηση τομών, δομών και δράσεων που οραματίσθηκε η επαναστάτρια κ. Διαμαντοπούλου και περιέλαβε στα σχέδια της, «Νέο Σχολείο» και Τεχνολογικό Λύκειο, σχέδια που δεν πρόλαβε να υλοποιήσει, όπως Εισαγωγή του θεσμού των μεντόρων (mentoring and coaching), Ερευνητικές εργασίες (projects), Εγγραμματισμός, Δράσεις Δημοσιότητας, Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, κλπ.
β). Δεύτερος στόχος είναι η δράση που αποτελεί διακαή πόθο του κ Γκλαβά από την εποχή που ήταν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Η σύνταξη και αξιολόγηση νέων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιθανόν θα αναπολεί την περίοδο Αρσένη και την διάθεση τεράστιων ποσών για την σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικών βιβλίων της Επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στην πρόταση και στη σελίδα 5 αναφέρεται επιγραμματικά «Επιμόρφωση σε σχέση με το εκπαιδευτικό έργο, δηλαδή, επιμόρφωση στα νέα προγράμματα σπουδών Πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο, Λύκειο, Επαγγελματικό Λύκειο), τον εγγραμματισμό (!!!), με σκοπό την αναβάθμιση στα αναμενόμενα
επίπεδα του εγγραμματισμού (literacy) στη γλώσσα και τις θετικές επιστήμες των μαθητών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (5-15 ετών) και τις ερευνητικές εργασίες (project) και τη διερευνητική μάθηση».
γ). Ο τρίτος και σπουδαιότερος στόχος είναι το .. «Ταμείο», δηλαδή οι αμοιβές που θα προκύψουν από την υλοποίηση του προγράμματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι οποίες μάλιστα όπως έχουν ορισθεί δεν είναι ευκαταφρόνητες.
Οι αμοιβές και οι δαπάνες
Ανατρέχοντας στις σελίδες 09 και 10 της πρότασης διαπιστώνονται τα εξής:
- 4.000.000 € προβλέπονται για «Συντονισμό και Παρακολούθηση της υλοποίησης (του προγράμματος)»
- 3.500.000 € προβλέπονται για «Ανάπτυξη επιστημονικών και τεχνολογικών εργαλείων, εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων και υποδομών υλοποίησης της πράξης»
- 700.000 € προβλέπονται για τον «Σύμβουλο Τεχνικής Υποστήριξης του Έργου»
- 1.000.000 € προβλέπονται για «Εξωτερική Αξιολόγηση της πράξης»
- 1.000.000 € προβλέπονται για «Δράσεις Δημοσιότητας»
- 3.300.000 € προβλέπονται για «Διατροφή»
Όσοι έχουν εμπειρία από παρόμοια προγράμματα μπορούν να κατανοήσουν ότι σύμφωνα με τη διατύπωση της πρότασης και τον προτεινόμενο προϋπολογισμό οι αμοιβές που θα διατεθούν και οι δαπάνες που υλοποιηθούν είναι υπερβολικά κοστολογημένες και ανισομερείς υπέρ συγκεκριμένων και στοχευμένων δράσεων που δεν στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας επιμόρφωσης, αλλά στην βελτίωση των αμοιβών όσων εμπλέκονται στον συντονισμό και στην προετοιμασία του προγράμματος.
Ειδικότερα και σύμφωνα με όσα επίσημα περιέχει η πρόταση:
- 160 ευρώ ανά επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα δαπανηθούν για το «συντονισμό» της υλοποίησης του προγράμματος, ποσό που θα πάει σε αμοιβές φυσικών προσώπων.
- 140 ευρώ ανά επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα δαπανηθούν για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού.
- 20 ευρώ ανά επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα δαπανηθούν για εκπαιδευτικό υλικό που θα χορηγηθεί δωρεάν.
- 28 ευρώ ανά επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα είναι η αμοιβή του «Συμβούλου» Τεχνικής Υποστήριξης του έργου».
- 50 ευρώ ανά επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα πάρει αμοιβή ο «Εξωτερικός αξιολογητής του πρπγράμματος».
- 50 ευρώ ανά επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα στοιχίσουν οι “δράσεις δημοσιότητας” (αφίσσες, έντυπα και δεξιώσεις).
- 132 ευρώ ανά επιμορφούμενο εκπαιδευτικό θα στοιχίσει η διατροφή του.
Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, για όλα έχει προβλέψει το πρόγραμμα. Μεγάλα ποσά για τον κάθε εκπαιδευτικό (20 ευρώ για τα φυλλάδια που θα του χορηγηθούν) , εκτός από τη γνώση που θα αποκτήσει βέβαια, αλλά πραγματική και άξια αμοιβή (160 + 140 ευρώ ανά εκπαιδευτικό) για όσους συντονίσουν το πρόγραμμα και αναπτύξουν το εκπαιδευτικό υλικό που όπως ομολογείται είναι ήδη έτοιμο (σελίδα 5 παρ. (β) ΙΙ) και μόνο μικρές μεταβολές θα υπάρξουν σ’ αυτό.
Για αμοιβές ή μάλλον αποζημιώσεις των εκπαιδευτικών που θα επιμορφωθούν δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, ούτε κάποιο είδος παροχής για τα σχολεία στις εγκαταστάσεις των οποίων θα γίνουν τα επιμέρους επιμορφωτικά σεμινάρια.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για την πρόβλεψη δαπάνης 132 ευρώ ανά εκπαιδευτικό για την διατροφή του. Πιθανόν στην κρίση που υπάρχει ο συντάκτης του προγράμματος να έχει προβλέψει την σύμβαση με κάποιο αξιοπρεπές εστιατόριο που θα παρέχει «αξιοπρεπή» γεύματα στους εκπαιδευόμενους αν αναλογισθεί κάποιος ότι η μέση διάρκεια των επιμορφωτικών σεμιναρίων είναι 28,5 ώρες.
Ποιοι αναμένεται να εμπλακούν στο συντονισμό του προγράμματος
Μία μικρή έρευνα στο διαδίκτυο και το Διαύγεια έδειξε ότι σε όλα ή σχεδόν όλα τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΙΕΠ, το συντονισμό και τις υποστηρικτικές δράσεις υλοποίησης του, όπως και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων αναλαμβάνουν μέλη της διοίκησης του, σύμβουλοι κάθε βαθμού και κάθε κατηγορίας επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό που ανήκει στο Ινστιτούτο. Όσο για τις αμοιβές του εμείς απλώς θα αναφέρουμε την αμοιβή γραμματειακής υποστήριξης για πρόγραμμα eTwinning διάρκειας 8 μηνών που έφθασε μόνο για ένα άτομο 22.000 ευρώ.
Εσείς ως αναγνώστες κρίνεται και υπολογίστε. Έτσι κι αλλιώς αυτές οι αμοιβές είναι εκτός Μνημονίου.
Τέλος ολοκληρώνοντας προς το παρόν την ενασχόληση μας με το πρόγραμμα επιμόρφωσης (θα επανέλθουμε σε λίγες ημέρες) θα αναφέρουμε τα μέλη της διοίκησης του ΙΕΠ που θα επιβλέψουν με τον ένα ή άλλο τρόπο το πρόγραμμα επιμόρφωσης, λόγω αρμοδιότητας.
Πρόεδρος: Σωτήριος Γκλαβάς: Συνταξιούχος εκπαιδευτικός, πρώην στέλεχος του Π.Ι., πρώην Διευθυντής Γραφείου Υπουργού με υπουργό τον κ. Μπαμπινιώτη, Μέλος του Δ.Σ. της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας (Πρόεδρος ο κ. Μπαμπινιώτης)
Αντιπρόεδρος: Ιωάννης Κουμέντος: Δάσκαλος, πρώην Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Αττικής, Σχολικός σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης κατ’ απονομή λόγω νόμου.
Μέλη:
- Ηλίας Ματσαγγούρας: Καθηγητής (ή συνταξιούχος καθηγητής) του ΕΚΠΑ, εμπνευστής της ερευνητικής εργασίας (projekt) με συμμετοχή σε πολλά χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και όχι μόνο, μέλος της επιτροπής σύνταξης της πρότασης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
- Θεμιστοκλής Παναγιωτόπουλος: Καθηγητής του Παν/μίου Πειραιώς
- Παρασκευάς Γιαλούρης: Σχολικός σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Πρόεδρος της Επιτροπής σύνταξης της πρότασης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, Πρόεδρος ΠΕΚ Ηλιούπολης και Πρόεδρος Βαθμολογικού Κέντρου.
- Ιωάννης Αντωνίου: εκπαιδευτικός ΠΕ02, διευθυντής του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών
- Γεώργιος Τύπας: Σύμβουλος Α του Ι.Ε.Π.
Θα επανέλθουμε με νεώτερα στοιχεία όχι μόνο για το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αλλά ακόμη και για:
α) Την Αρχή αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου και
β) Το Ινστιτούτο Βίου Μάθησης για την προεδρία ενός εκ των δύο προορίζεται και προετοιμάζεται οκ. Μαντάς, Σύμβουλος του ΙΕΠ και έχων κατά πληροφορίες συγγένεια πρώτου βαθμού (ανηψιός Α΄) με τον κ. Σωτήρη Γκλαβά.
Για τον σύμβουλο του κ. Γκλαβά (ο φόρτος εργασίας του απαιτεί Συμβούλους) κ. Παπαδόπουλο, όπως και τον συνεργάτη του Υπουργού κ. Αλεξανδρόπουλο θα ασχοληθούμε σε ξεχωριστό σημείωμα. Παραμείνετε στην «ανάγνωση»..
Πηγή: Vukentra.gr