Οι περισσότεροι από εμάς καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες διάφορων καταστάσεων όπου οι άνθρωποι είναι απότομοι, φωνάζουν και μιλούν άσχημα ο ένας στον άλλο.
Αυτό συμβαίνει και μεταξύ των ζευγαριών και των παιδιών με αποτέλεσμα να θυμώνουμε και να νιώθουμε μόνοι και απομονωμένοι. Η έλλειψη επικοινωνίας αφήνει τον θυμό να παραμένει μέσα μας και απλώνεται σε άλλους ανθρώπους και καταστάσεις.
Ας σκεφτούμε εμείς οι ενήλικες λίγο την παιδική μας ηλικία. Όταν μας μάλωναν και μας τιμωρούσαν για κάτι, δεν προσπαθούσαμε απεγνωσμένα να εξηγήσουμε στους γονείς μας την δική μας εκδοχή της ιστορίας; Η επικοινωνία δίνει στο παιδί σας την ευκαιρία να εξηγήσει πώς βλέπει την κατάσταση, και μας επιτρέπει να εντοπίσουμε αν υπάρχει κάτι που δεν έχει καταλάβει σωστά. Αυτός είναι ένας τρόπος να δημιουργηθεί μια πραγματικά σημαντική σύνδεση μεταξύ του γονέα και του παιδιού.
Απλά ρωτώντας το παιδί γιατί έκανε κάτι λάθος, με φωνές και τιμωρία δεν έχει τα ίδια αποτελέσματα. Το παιδί, χάνει τις πληροφορίες σχετικά με το αντίκτυπο της συμπεριφοράς του και τις άλλες επιλογές που θα μπορούσε να κάνει αντ αυτού. Η διδασκαλία προϋποθέτει ότι ο ίδιος θα λύσει το πρόβλημα με την δική μας υποστήριξή. Αυτό του δίνει απο πρώτο χέρι εμπειρία και το εμπνέει για να κάνει καλύτερες επιλογές την επόμενη φορά.
Υπάρχουν δύο ιδέες που πρέπει να θυμόμαστε πάντα όταν διορθώνουμε την συμπεριφορά του παιδιού μας : χρησιμοποιώντας τη λέξη «πώς» και μέσω της ενεργητικής ακρόασης.
1. Ξεκινώντας με τις «πώς» ερωτήσεις
Όταν του κάνετε μόνο μια ερώτηση πριν ξεκινήσετε το κύρυγμα «Θα σου πω εγώ τι έκανες λάθος«, είναι καλύτερα να ξεκινήσετε την κουβέντα με μια «πώς» ερώτηση και όχι με μια ερώτηση «γιατί». Ρωτήστε πράγματα όπως:
«Πόσο αναστατωμένος είσαι;»
«Πώς σε έκαναν να νιώσεις τα λόγια της;»
«Σε μια κλίμακα από το 1-10, πόσο θυμωμένος είσαι;»
«Πώς νομίζεις ότι θα έπρεπε να το είχες χειριστεί;»
«Πώς αισθάνεσαι τώρα;»
2. Ενεργητική Ακρόαση
Η ενεργητική ακρόαση είναι μια τεχνική επικοινωνίας που απαιτεί από τον ακροατή να επανατροφοδοτεί ότι ακούει χωρίς κριτική και συμβουλές. Χρησιμοποιώντας την ενεργητική ακρόαση διαβεβαιώνει το παιδί ότι έχει ήδη ακουστεί.
3. Διόρθωση με την χρήση της λέξης «Τι»
Τώρα είναι η ώρα να περάσετε από τη επικοινωνία στη διόρθωση. Για να το κάνετε αυτό, αρχίστε με προτάσεις με τη λέξη «τι».
Ποιοι είναι οι κανόνες στο σπίτι μας, όταν χτυπάς ένα φίλο;
«Τι υποτίθεται ότι πρέπει να κάνεις αντί αυτό;»
«Τι θα κάνεις τώρα για να διορθώσεις που τον στεναχώρησες;»
«Τι άλλο συμβαίνει στο σπίτι μας, όταν στεναχωρείς ή χτυπάς κάποιον;»
Είναι χρήσιμο να υπάρχει μια λίστα στο ψυγείο με τους κανόνες της οικογένειάς σας και τι συμβαίνει όταν δεν ακολουθούνται οι κανόνες. Αυτό σας επιτρέπει να ανατρέχετε σε αυτή υποστηρικτικά και να του κάνετε ερωτήσεις που ξεκινούν με το «τι». Κάνοντας ερωτήσεις και λαμβάνοντας υπόψη τις συνέπειες για την «αποκατάσταση των ζημιών» απαιτεί από το παιδί να σκεφτεί και να μάθει από τις επιλογές του.
Όταν οι λέξεις «τι» και «πώς» χρησιμοποιούνται ως μέρος της διαδικασίας για την διόρθωση, θα βοηθήσει να καλύψει τις ανάγκες και του γονέα και του παιδιού μακριά από τον θυμό. Το παιδί αισθάνεται οτι επικοινωνεί και ο γονιός του το ακούει. Αυτό μειώνει τυχόν περαιτέρω διαμάχες για την εξουσία. Ο γονέας μπορεί να διδάξει πραγματικά το παιδί του χωρίς να στηρίζεται σε διάφορες ενέργειες και την τιμωρία.
Όταν οι οικογένειες επικοινωνούν όταν γίνεται η διδασκαλία για την σωστή συμπεριφορά, δημιουργούνται νέες συνήθειες που φυσιολογικά θα εμφανιστούν και στην καθημερινή συμπεριφορά.
Στη συνέχεια, όλοι ελπίζουμε ότι αυτή η οργή που βιώνουμε στην κοινωνία θα αρχίσει να ελαττώνεται.
πηγή:govastileto.gr
Εμείς το διαβάσαμε στο babyradio.gr και μας άρεσε.