Να πώς φτάσαμε ως εδώ!
Στις ΗΠΑ υπάρχουν ειδικές ομάδες εκπαιδευτικών (ΑppleM. σ. 327-328) στις οποίες έχει ανατεθεί ο ρόλος να αντιμετωπίζουν τις κατευθυνόμενες απόψεις «ειδικών» κατά των εκπαιδευτικών. Γράφουν σε ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό, στο facebook κ.ά, παίρνουν μέρος σε εκπομπές ιδιωτικών μέσων ενημέρωσης και διατυπώνουν τις θέσεις της ομοσπονδίας τους εκμεταλλευόμενες όλους τους διαθέσιμους δίαυλους του συστήματος για να προβληθούν οι θέσεις τους.
Στην Ελλάδα κάτι τέτοιο δεν είχε γίνει οργανωμένα ως τώρα , παρότι υπήρχαν αρκετοί δίαυλοι επικοινωνίας. Το τελευταίο διάστημα όμως παρατηρούμε μια κινητικότητα ιδιαίτερα από προοδευτικές ομάδες σε αυτή την κατεύθυνση. Όλο και περισσότερα είναι τα άρθρα σε ιστοσελίδες της εκπαίδευσης όλο και περισσότερο δημιουργούνται ομάδες εκπαιδευτικών της πράξης στο F/B και στις ιστοσελίδες της εκπαίδευσης. Όλα αυτά δεν είναι ασήμαντα. Σίγουρα αυτοί που διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πολιτική ενημερώνονται για τις τάσεις που καταγράφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ενδεικτικά μερικές απόψεις για τον κλάδο των εκπαιδευτικών που είχαν ως σκοπό να προλειάνουν το έδαφος της αξιολόγησης και δεν τις αντιμετωπίσαμε όπως έπρεπε:
Οι εκπαιδευτικοί «απειλούν» με κινητοποιήσεις
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΗΜΑ της Μάρνυ Παπαματθαίου 13/07/2012
Τα οικονομικά και η αξιολόγηση είναι τα θέματα που παραδοσιακά «ξεσηκώνουν» τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της χώρας. Έτσι, ενώ η Ομοσπονδία των δασκάλων (ΔΟΕ) προειδοποιεί εκ νέου το υπουργείο Παιδείας με κινητοποιήσεις εάν εφαρμοστεί η-αυτονόητη- πολιτική της αξιολόγησης στον κλάδο, οι πανεπιστημιακοί βλέπουν «χιονοστιβάδα» μετανάστευσης αξιόλογου επιστημονικού δυναμικού με διεθνή παρουσία, εάν περικοπούν κι άλλο οι μισθοί των διδασκόντων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ
«Καλή χρονιά» με κλειστά σχολεία λένε οι δάσκαλοι
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΗΜΑ της Μάρνυ Παπαματθαίου 26/08/2012
Πολλοί πιστεύουν ότι, παρά την εγρήγορση του προεδρείου της ΔΟΕ στην εξαγγελία κινητοποιήσεων από την πρώτη ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς, η απεργία δεν είναι καθόλου βέβαιο πως θα έχει και μεγάλα ποσοστά επιτυχίας, καθώς πολλοί δάσκαλοι αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την κατάσταση. «Δεν βρίσκω σκόπιμο σε τέτοια περίοδο να πιέσουμε περισσότερο τα πράγματα» έλεγε δασκάλα κεντρικού σχολείου της Αθήνας στο «Βήμα». Νέο δεδομένο στην ένταση που υποβόσκει αποτελεί η ξαφνική… ανατριχίλα που προκάλεσε αυτές τις ημέρες στους εκπαιδευτικούς ο όρος «αξιολόγηση»,
Χειμώνας του 2005 (Βραδινή εκπομπή του παλιού κρατικού καναλιού, με καλεσμένη την Υπουργό Παιδείας)
Ο οικοδεσπότης δημοσιογράφος (Πολίτης Γ. )στην εισαγωγή του κάνει τις εξής αναφορές: «oχαλαρός Έλληνας εκπαιδευτικός,… που εξαφανίζεται από τα σχολεία, και δεν αξιολογείται…» και μάλιστα νοστάλγησε και τους παλιούς δασκάλους.
Βιβλιογ. Apple M. (2001), Εκσυγχρονισμός και συντηρητισμός στην εκπαίδευση, Εκδ Μεταίχμιο
Kαπετσώνης Κώστας