16.6 C
Αθήνα
1 Δεκεμβρίου, 2024
Webinars Επίμορφωση Προγράμματα εξ αποστάσεως Προγράμματα πανεπιστημίων

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: Καινοτόμα Μεθοδολογικά Εργαλεία Διδακτικής των Δεξιοτήτων

Το πρόγραμμα έχει ως σκοπό να συνεισφέρει, μέσω της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε ως αυριανοί πολίτες να συμβάλουν αποδοτικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας

 

Τίτλος Προγράμματος: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: Καινοτόμα Μεθοδολογικά Εργαλεία Διδακτικής των Δεξιοτήτων»

Συνολική διάρκεια: 400 ώρες, 28 εβδομάδες
Μονάδες ΕCTS:16
Ενδεικτική ημερομηνία έναρξης – λήξης του προγράμματος: 03/10/2022 – 02/05/2023
Μέθοδος υλοποίησης και διαδικασίες παρακολούθησης: Εξ αποστάσεως
Θεματικό Πεδίο: Ανθρωπιστικών Επιστημών

Θεματικές Ενότητες του Προγράμματος:

-Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων
-Εισαγωγή στην Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
-Εμβαθύνοντας στους τέσσερις κύκλους δεξιοτήτων (δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας-μηχανικής επιστήμης, δεξιότητες του νου)
-Σχεδιασμός Διδακτικών Ενοτήτων
-Βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές καλλιέργειας δεξιοτήτων
-Εμπλουτισμός διδακτικών ενοτήτων και μετασχηματισμός στερεοτυπικών αντιλήψεων
-Αξιολόγηση σχεδιασμού διδακτικών ενοτήτων & αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού
-Εκπόνηση τελικής εργασίας

 

Σκοπός

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: Καινοτόμα Μεθοδολογικά Εργαλεία Διδακτικής των Δεξιοτήτων» έχει ως σκοπό να συνεισφέρει, μέσω της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε ως αυριανοί πολίτες να συμβάλουν αποδοτικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Η σημασία της ανάπτυξης των δεξιοτήτων των πολιτών  αναδεικνύεται από το ότι , σύμφωνα με στοιχεία του CEDEFOP (2019), η Ελλάδα κατατάσσεται στην τελευταία θέση στην ΕΕ, με επίδοση 23/100, σε ό,τι αφορά στις δεξιότητες που απαιτούνται για την ανάπτυξη της χώρας.

Το προτεινόμενο πρόγραμμα αποβλέπει να προσφέρει στους/στις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τη δυνατότητα να εμβαθύνουν στους τέσσερις κύκλους δεξιοτήτων (δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης, δεξιότητες του νου), σύμφωνα με την τυπολογία που ακολουθείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Ωστόσο, το πρόγραμμα σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τα εργαστήρια δεξιοτήτων που την περίοδο αυτή υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας. Αντίθετα, προεκτείνει και εμπλουτίζει σημαντικά το περιεχόμενό τους και προσφέρει μια συγκεκριμένη μεθοδολογία για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων καθ’ όλη τη διάρκειά του έτους.

Σκοπός του προγράμματος είναι να παρουσιάσει στους/στις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς καινοτόμα μεθοδολογικά εργαλεία διδακτικής των δεξιοτήτων (βιωματικές τεχνικές με έμφαση στην ανάπτυξη της επικοινωνίας και των σχέσεων μεταξύ μαθητών και μαθητών-εκπαιδευτικού, αξιοποίηση της τέχνης, κριτική επεξεργασία στερεοτύπων) και να τους εξασκήσει στην εφαρμογή τους, προκειμένου να τα ενσωματώνουν συστηματικά, αποτελεσματικά και αβίαστα στην καθημερινή τους διδακτική πρακτική. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ασκούνται στον εβδομαδιαίο, μηνιαίο έως και ετήσιο σχεδιασμό της διδασκαλίας τους μέσω συγκεκριμένων παραδειγμάτων από τα σχολικά εγχειρίδια και μέσω καλών πρακτικών, σε εναρμόνιση με τα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Με αυτόν τον τρόπο η ανάπτυξη του κάθε κύκλου δεξιοτήτων γίνεται ως εξής: α. εντοπίζονται μέσα στη σχολική ύλη όλης της χρονιάς οι διδακτικές ενότητες των οποίων το περιεχόμενο σχετίζεται με το συγκεκριμένο κύκλο δεξιοτήτων, β. με κατάλληλες διδακτικές πρακτικές αναπτύσσονται οι δεξιότητες του συγκεκριμένου κύκλου έτσι ώστε η ενδυνάμωσή τους να μη γίνεται αποσπασματικά, σε σύντομα χρονικά διαστήματα, αλλά να πραγματοποιείται σε βάθος στη διάρκεια όλου του διδακτικούς έτους. Γι’ αυτό το λόγο, το πρόγραμμα προσφέρει, ενδεικτικά, για ορισμένες τάξεις πίνακα αναλυτικής αντιστοίχισης της διεργασίας ανάπτυξης κάθε κύκλου δεξιοτήτων με τη διδακτέα ύλη όλου του έτους.

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την εκπόνηση εργασίας, που αφορά στο διδακτικό σχεδιασμό μαθημάτων με άξονα αναφοράς τους κύκλους δεξιοτήτων. Με αυτόν τον τρόπο, οι συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί θα έχουν κατακτήσει και εμπεδώσει διδακτικές τεχνικές καλλιέργειας των δεξιοτήτων, ώστε να είναι σε θέση να τις αξιοποιούν και μετά την αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων, έτσι όπως αυτή προγραμματίζεται από το Υπουργείο Παιδείας για το επόμενο διάστημα.

Μετά την παρακολούθηση του Προγράμματος, ο/η συμμετέχων θα είναι σε θέση να:

Σε επίπεδο γνώσεων

-Διατυπώνει και αναλύει εις βάθος και με πρακτικές εφαρμογές το περιεχόμενο των τεσσάρων κύκλων δεξιοτήτων (δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης, δεξιότητες του νου).
-Κατανοεί τη σημασία της συνθετικής καλλιέργειας των τεσσάρων κύκλων δεξιοτήτων (δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης, δεξιότητες του νου) με στόχο την ανάπτυξη του γνωστικού και συναισθηματικού ορίζοντα των μαθητών, καθώς και την προετοιμασία τους να ενταχθούν στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή.
-Διατυπώνει τα στοιχεία του ολοκληρωμένου και εις βάθος χρόνου σχεδιασμού της διδασκαλίας του/της, δίνοντας έμφαση στην καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων των μαθητών.
-Προσδιορίζει τη σημασία κατάλληλης επιλογής και αξιοποίησης έργων τέχνης (εικαστικά, λογοτεχνικά, κινηματογραφικά, θεατρικά, μουσικά), η επεξεργασία των οποίων λειτουργεί ως μέσο καλλιέργειας δεξιοτήτων.
-Γνωρίζει καινοτόμους βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές, που συντελούν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων με έμφαση στην επικοινωνία, στην ανάπτυξη σχέσεων μέσα στην ομάδα, στη συνεργατικότητα, δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων, καθώς και στην υποκίνηση του ενδιαφέροντος των μαθητών.

Σε επίπεδο δεξιοτήτων

-Σχεδιάζει διδακτικές ενότητες σε μικροεπίπεδο (επίπεδο διδακτικής ώρας και εβδομάδας) και μακροεπίπεδο (επίπεδο μήνα έως και ολόκληρου σχολικού έτους) που να συμβάλλουν στην καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων των μαθητών.
-Εμπλουτίζει τις κατάλληλα επιλεγμένες ενότητες της διδακτέας ύλης των σχολικών εγχειριδίων με δημιουργικές δραστηριότητες και εργασίες, ώστε να καλλιεργούνται συγκεκριμένες δεξιότητες των μαθητών.
-Υλοποιεί στη διδακτική πράξη αποτελεσματικά τις προαναφερθείσες βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές, που συντελούν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων.
-Εφαρμόζει τεχνικές επιλογής και επεξεργασίας έργων όλων των μορφών τέχνης κατά την εκπαιδευτική διεργασία.
-Οργανώνει τη διδασκαλία του/της με τρόπο που να υποκινεί το ενδιαφέρον, την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, τη συνεργασία τους και την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης.

Σε επίπεδο στάσεων

-Υιοθετεί τη σημασία συνεχούς, πολυδιάστατης και εις βάθος καλλιέργειας των δεξιοτήτων των μαθητών μέσω της εκπαιδευτικής διεργασίας.
-Υποστηρίζει τη βιωματική συμμετοχή των μαθητών του/της με έμφαση στην ανάπτυξη στάσεων συνεργατικότητας, επικοινωνίας, αποδοχής της διαφορετικότητας, εξοικείωσης με την τέχνη, και αξιοποίησης της κριτικής σκέψης.
-Αναπτύσσει μαθητοκεντρική στάση, αξιοποιώντας πολύπλευρα τις ικανότητες και τις εκδηλώσεις έκφρασης, ιδεών και συναισθημάτων των μαθητών.
-Ενστερνιστεί την αξία συνεχούς, δημιουργικού και συστηματικού σχεδιασμού της διδασκαλίας του/της σε καθημερινή, εβδομαδιαία έως και ετήσια βάση με άξονα την καλλιέργεια δεξιοτήτων.
-Συμμερίζεται και υποστηρίζει την αξιοποίηση έργων τέχνης κατά την εκπαιδευτική διεργασία.
-Υιοθετεί τη στάση και πρακτική της αυτοαξιολόγησης, επιδιώκοντας την εξέλιξη του διδακτικού του/της έργου.

Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα:

-Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (εν ενεργεία, αναπληρωτές, μη διορισμένοι)

-Στελέχη Εκπαίδευσης:

α) Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης,
β) Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
γ) Προϊστάμενοι των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης,
δ) Σύμβουλοι Εκπαίδευσης,
ε) Διευθυντές Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.),
ζ) Διευθυντές Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων,
η) Διευθυντές Πρότυπων ή Πειραματικών Γυμνασίων,
θ) Διευθυντές Πρότυπων ή Πειραματικών ΓΕ.Λ.,
ι) Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,
κ) Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης)

-α) Mόνιμοι εκπαιδευτικοί προς απόσπαση στα ΣΔΕ, β) Σύμβουλοι Ψυχολόγοι και Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας σε ΣΔΕ, γ) εκπαιδευτές σε Κ.Δ.Β.Μ. & δ) ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό στα ΣΔΕ.

-Απόφοιτοι Σχολών Νηπιαγωγών, ΠΤΔΕ, Καθηγητικών Σχολών και πανεπιστημιακών προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων

-Απόφοιτοι ΑΕΙ

 

-Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το συγκεκριμένο πρόγραμμα για όλους τους αποφοίτους παιδαγωγικών/καθηγητικών τμημάτων, αφού σύμφωνα με το Νόμο 4589, ΦΕΚ Α΄ 13, της 29ης Ιανουαρίου 2019, άρθρο 57, εδάφιο α.ιι («Κριτήρια αξιολογικού πίνακα εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης»), μοριοδοτούνται με δύο μονάδες [«επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών: δύο (2) μονάδες»].

-Παράλληλα, σύμφωνα με τον Ν. 4823/2021, άρθρα 30-33 (ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021), προβλέπεται μοριοδότηση με την κατάθεση πιστοποιητικού ή βεβαίωσης επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. συνολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών ή εννεάμηνης, τουλάχιστον, διάρκειας: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα και έως δύο (2) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, για τις παρακάτω κατηγορίες στελεχών της Εκπαίδευσης: α) Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, β) Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γ) Προϊστάμενοι των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, δ) Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, ε) Διευθυντές Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), ζ) Διευθυντές Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων, η) Διευθυντές Πρότυπων ή Πειραματικών Γυμνασίων, θ) Διευθυντές Πρότυπων ή Πειραματικών ΓΕ.Λ., ι) Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ) Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

-Τέλος, το περιεχόμενο του προγράμματος περιέχει, εκτός των άλλων, ενότητα για τις «Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων», συνεπώς αντιστοιχεί στη μοριοδότηση (0,25 μόρια) για την επιλογή: α) μονίμων εκπαιδευτικών προς απόσπαση στα ΣΔΕ (Υπουργική Απόφαση ΥΠΑΙΘ Κ1/84836, ΦΕΚ 3394/Β/28-07-2021), β) Συμβούλων Ψυχολόγων και Συμβούλων Σταδιοδρομίας σε ΣΔΕ (Υπουργικές Αποφάσεις ΥΠΑΙΘ Κ1/83541, ΦΕΚ 3136/Β/19-07-21 ΦΕΚ 3138/Β/19-07-21), γ) εκπαιδευτών σε Κ.Δ.Β.Μ. (Υπουργική απόφαση Κ1/49927/26-3-18, ΦΕΚ 115/Β/29-3-18 & ΦΕΚ 1432/Β/26-04-2018) & δ) ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού στα ΣΔΕ (Υπουργική Απόφαση ΥΠΑΙΘ Κ1/83488, ΦΕΚ3136/Β/19-07-21).

 

Ονοματεπώνυμο: Δρ. Ευφροσύνη Κωσταρά
Ιδιότητα: Μέλος ΣΕΠ ΕΑΠ στη ΘΕ ΕΚΕ52
Email Επιστημονικά Υπεύθυνου/ης: kostara.effrosyni@ac.eap.gr
Σχολή: Ανθρωπιστικών Επιστημών (ΣΑΕ)

Πλήρες βιογραφικό σημείωμα Επιστημονικά Υπεύθυνου/η: https://kedivim.eap.gr/wp-content/uploads/2021/10/CV_Kostara_Eyfrosini.pdf

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα Επιστημονικά Υπεύθυνου/ης

Η Ευφροσύνη Κωσταρά είναι φιλόλογος, διδάκτωρ Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο με εξειδίκευση στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Διδάσκει Εκπαίδευση Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Frederick  καθώς και στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Την περίοδο 2020-2022 της έχει ανατεθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η κατάρτιση των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η προετοιμασία συγγραφής των Νέων Σχολικών Εγχειριδίων για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.

Ασχολείται με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα που αφορούν στη μεθοδολογία της διδασκαλίας με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων. Παράλληλα, τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης και τη διδακτική της αξιοποίηση, καθώς και στη διδακτική της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές ενηλίκων.

Έχει συγγράψει εκπαιδευτικό υλικό αναφορικά με τη μεθοδολογία της διδασκαλίας στο πλαίσιο εξ αποστάσεων προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Από το 2020 είναι Επιστημονική Υπεύθυνη του Σύντομου Προγράμματος Σπουδών Ολοκληρωμένη Μεθοδολογία Διδασκαλίας: Περιεχόμενο Μάθησης, Εκπαιδευτικές Μέθοδοι και Υποκίνηση στο Ελληνικό Ανοικτό ΠανεπιστήμιοΈχει παρουσιάσει εργασίες της σε διεθνή συνέδρια, έχει συμμετάσχει σε διεθνής συλλογικούς τόμους και είναι συνεπιμελήτρια συλλογικού τόμου που αναμένεται να εκδοθεί το 2021 από το Routledge.

Εκπαιδευτές

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα Εκπαιδευτή 1

Ο Αλέξης Κόκκος σπούδασε Νομικά και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Paris VIII. Πρωτοστάτησε στη διαμόρφωση του θεσμού της Λαϊκής Επιμόρφωσης (1981-1987), του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης και Εκπαίδευσης / ΙΔΕΚΕ (Πρόεδρος 1995-1997) και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (μέλος της ιδρυτικής επιστημονικής ομάδας, 1997-2001), στο οποίο υπήρξε Καθηγητής και σήμερα είναι Ομότιμος Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Ίδρυσε την Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (2004), της οποίας είναι Πρόεδρος. Υπήρξε Επιστημονικός Υπεύθυνος του εθνικού προγράμματος εκπαίδευσης εκπαιδευτών (2006-2009) και συν-συντονιστής του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (2009-2011). Είναι μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του International Transformative Learning Association.

Είναι ο δημιουργός των μεθόδων Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία και Μετασχηματισμός Δυσλειτουργικών Αντιλήψεων που έχουν εφαρμοστεί σε χιλιάδες σχολεία και οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων στη Ελλάδα και σε Ευρωπαϊκές χώρες.

Έγραψε 15 βιβλία και 70 άρθρα για την εκπαίδευση ενηλίκων, τη μετασχηματίζουσα μάθηση και την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση που δημοσιεύτηκαν στα περιοδικά Journal of Transformative Education, Convergence, LifeLong Learning in Europe, RELA, Agora, International Journal of Education and Ageing, Andragogical Studies, International Journal of Vocational Education and Training, Εκπαίδευση Ενηλίκων, κ.ά. και στους εκδοτικούς οίκους Jossey-Bass, Brill/Sense, Routledge, Nova Science Publishers, Palgrave Macmillan, Μεταίχμιο, διαΝΕΟσις.

Του απονεμήθηκε τιμητική διάκριση για την Υποδειγματική Ηγεσία και Προσφορά του στη Διεθνή Κοινότητα Μετασχηματίζουσας Μάθησης.

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα  Εκπαιδευτή 2

Η Μαρία Χρήστου είναι δασκάλα, διδάκτωρ Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο με εξειδίκευση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, εκπαιδεύτρια ενηλίκων μη τυπικής εκπαίδευσης, ενταγμένη στο μητρώο του ΕΟΠΠΕΠ.

Ασχολείται με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα που αφορούν στη μεθοδολογία της διδασκαλίας με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην αξιοποίηση των αρχών της μετασχηματίζουσας μάθησης στην εκπαιδευτική διεργασία, κυρίως μέσω βιωματικών τεχνικών διδασκαλίας και με την αξιοποίηση της αισθητικής εμπειρίας. Έχει συμμετάσχει σε προγράμματα επιμόρφωσης με ανάλογο περιεχόμενο ως εκπαιδεύτρια, όπως επίσης και σε επιστημονικές ημερίδες, σεμινάρια και webinars ως εισηγήτρια.

Έχει συμμετάσχει στη συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού [e-learning Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης στην Εκπαίδευση με χρήση της Εκπαίδευσης από Απόσταση» Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (2020-2021), e-learning Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΗ ΜΑΘΗΣΗ» – Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (2015–2016), e-learning Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Αξιοποίηση της Τέχνης στην Εκπαίδευση» – Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (2013–2014) κ.ά.].

Έχει γράψει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και έχει παρουσιάσει εργασίες της σε διεθνή και πανελλαδικά συνέδρια.

Η διπλωματική μεταπτυχιακή της εργασία με τίτλο «Ανάπτυξη Οριζόντιων Ικανοτήτων με την Αξιοποίηση της Τέχνης στο Δημοτικό» έχει λάβει βραβείο ερευνητικού και συγγραφικού έργου από την Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

 

Τίτλος Θ.Ε.1: Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων

Συνοπτική περιγραφή σκοπού και περιεχομένου της Θ.Ε.1

Στο πλαίσιο αυτής της Ενότητας εξετάζονται ζητήματα που αφορούν στις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και σχεδιασμού διδακτικών ενοτήτων.

Όταν μελετήσουν οι επιμορφωνόμενοι αυτή την Ενότητα θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν και εφαρμόζουν στην πράξη τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων.
-Μελετούν τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων.
-Επεξεργάζονται κίνητρα με στόχο την υποκίνηση των εκπαιδευομένων.

Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECTS 100 ώρες/4 ECTS

 

Τίτλος Θ.Ε.2: Εισαγωγή στην Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Συνοπτική περιγραφή σκοπού και περιεχομένου της Θ.Ε.2

Όταν μελετήσουν οι επιμορφωνόμενοι αυτή την Ενότητα θα είναι σε θέση να:

-Κατανοούν το περιεχόμενο αλλά και τις διάφορες πρακτικές στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
-Διακρίνουν τα είδη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
-Αποδεχθούν την ιδέα ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι συνεχής.

Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECTS 40 ώρες/1,6 ECTS

 

Τίτλος Θ.Ε.3: Εμβαθύνοντας στους τέσσερις κύκλους δεξιοτήτων (δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας-μηχανικής επιστήμης, δεξιότητες του νου)

Συνοπτική περιγραφή σκοπού και περιεχομένου της Θ.Ε.3

Όταν μελετήσουν οι επιμορφωνόμενοι αυτή την Ενότητα θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν και επεξηγούν τους τέσσερις κύκλους δεξιοτήτων.
-Διατυπώνουν παραδείγματα ερωτήσεων και δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τους τέσσερις κύκλους δεξιοτήτων.
-Κατανοούν την σημασία σαφούς και στοχευμένης διατύπωσης ερωτήσεων και δραστηριοτήτων με άξονα αναφοράς τους τέσσερις κύκλους δεξιοτήτων.

Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECTS 80 ώρες/3,2 ECTS

 

Τίτλος Θ.Ε.4: Σχεδιασμός Διδακτικών Ενοτήτων

Συνοπτική περιγραφή σκοπού και περιεχομένου της Θ.Ε.4

Όταν μελετήσουν οι επιμορφωνόμενοι αυτή την Ενότητα θα είναι σε θέση να:

-Να προσδιορίζουν με βάση τα παραπάνω το σκοπό και τους στόχους (γνώσεις, ικανότητες, σχέσεις) της διδακτικής ενότητας.
-Προσδιορίζουν τις κατάλληλες εκπαιδευτικές τεχνικές.
-Αναπτύσσουν το διδακτικό υλικό.
-Σχεδιάζουν και εφαρμόζουν την αξιολόγηση της διδακτικής ενότητας.

Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECTS 20 ώρες/0,8 ECTS

 

Τίτλος Θ.Ε.5: Βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές καλλιέργειας δεξιοτήτων

Συνοπτική περιγραφή σκοπού και περιεχομένου της Θ.Ε.5

Όταν μελετήσουν οι επιμορφωνόμενοι αυτή την Ενότητα θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν καινοτόμες βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές, που συντελούν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων με έμφαση στην επικοινωνία, στην ανάπτυξη σχέσεων μέσα στην ομάδα, στη συνεργατικότητα.
-Υλοποιούν στη διδακτική πράξη αποτελεσματικά βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές, που συντελούν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων

Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECTS 20 ώρες/0,8 ECTS

 

Τίτλος Θ.Ε.6: Εμπλουτισμός διδακτικών ενοτήτων και μετασχηματισμός στερεοτυπικών αντιλήψεων

Συνοπτική περιγραφή σκοπού και περιεχομένου της Θ.Ε.6

Όταν μελετήσουν οι επιμορφωνόμενοι αυτή την Ενότητα θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν μεθόδους μετασχηματισμού των στερεοτυπικών αντιλήψεων των μαθητών τους.
-Εφαρμόζουν κατάλληλες δραστηριότητες και μεθόδους μετασχηματισμού των στερεοτυπικών τους αντιλήψεων.
-Υιοθετούν τη μετασχηματιστική προοπτική στη διδασκαλία τους.

Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECTS 40 ώρες/1,6 ECTS

 

Τίτλος Θ.Ε.7: Αξιολόγηση σχεδιασμού διδακτικών ενοτήτων & αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού

Συνοπτική περιγραφή σκοπού και περιεχομένου της Θ.Ε.7

Όταν μελετήσουν οι επιμορφωνόμενοι αυτή την Ενότητα θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τρόπους αξιολόγησης της διδασκαλίας και αυτοαξιολόγησης του έργου τους.
-Μπορούν να διαμορφώνουν και εφαρμόζουν ένα λειτουργικό τρόπο αξιολόγησης της διδασκαλίας.
-Ασπαστούν τη σημασία της αυτοαξιολόγησής τους για την αποτελεσματικότητα του έργου τους.

Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECTS 20 ώρες/0,8 ECTS

 

Τίτλος Θ.Ε.8: Εκπόνηση τελικής εργασίας

Διάρκεια σε ώρες, Αξία σε ECVET 80 ώρες/3,2 ECTS

 

Διδασκαλία & Παρακολούθηση: (εξ αποστάσεως, ηλεκτρονικό υλικό)

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση. Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού και ανάπτυξη δραστηριοτήτων, προκειμένου να εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του Εκπαιδευόμενου. Όμως, συμπληρωματικά και με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά περίπτωση πραγματοποιείται και σύγχρονη μάθηση μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Η διανομή του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού υλικού γίνεται σταδιακά και σε εβδομαδιαία βάση. Το εκπαιδευτικό υλικό βρίσκεται on-line, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό. Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα ανάρτησης υλικού και εργασιών από την πλευρά των επιμορφούμενων προς αξιολόγηση.

Περιγραφή εκπαιδευτικού υλικού:

Το υλικό είναι γραμμένο με τη μέθοδο της εξ  αποστάσεως διδασκαλίας και μελέτης και αυτό σημαίνει ότι:

-Είναι χωρισμένο σε μικρές ενότητες, τις οποίες μπορούν να μελετούν οι εκπαιδευόμενοι ανάλογα με το διαθέσιμο χρόνο τους∙

-Περιλαμβάνει συγκεκριμένες δραστηριότητες, των οποίων ο στόχος είναι να βοηθήσουν τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν καλύτερα όσα διαβάζουν με αναφορά στη δική τους πρακτική.

 Δείγμα εκπαιδευτικού υλικού: https://www.dropbox.com/home/%CE%95%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%202?preview=ekpaideutikes+technikes.pdf

 

Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων:

Μέσα σε κάθε Ενότητα υπάρχουν Δραστηριότητες και στο τέλος, σε Παράρτημα, υπάρχει αναλυτική Ανατροφοδότηση σε αυτές. Στη διάρκεια του Προγράμματος οι συμμετέχοντες εκπονούν μία μικρή υποχρεωτική δραστηριότητα. Στο τέλος του Προγράμματος οι επιμορφωνόμενοι εκπονούν Τελική Εργασία με διδακτικό σχεδιασμό, η οποία – όπως και η ανωτέρω αναφερθείσα υποχρεωτική δραστηριότητα- έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, προκειμένου οι συμμετέχοντες να λάβουν το Πιστοποιητικό Μεταπτυχιακής Επιμόρφωσης. Την Αξιολόγηση των Εργασιών και την Ανατροφοδότηση αναλαμβάνει ο Επιστημονικός Υπεύθυνος και οι εκπαιδεύτριες του Προγράμματος.

Αξιολόγηση Προγράμματος

Για την αξιολόγηση των παρεχόμενων από το Πρόγραμμα υπηρεσιών σε επίπεδο εκπαιδευτικού έργου αλλά και διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, ο Εκπαιδευόμενος  στο τέλος του προγράμματος καλείται να συμπληρώσει ενιαίο ερωτηματολόγιο, το οποίο περιλαμβάνει συγκεκριμένους άξονες και δείκτες αξιολόγησης, που επεξεργάζεται και παρακολουθείται από την ΜΕΑΕ του Ε.Α.Π. [1]

Τύπος χορηγούμενου πιστοποιητικού

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, χορηγείται «Πιστοποιητικό Μεταπτυχιακής Επιμόρφωσης» καθώς και «Παράρτημα Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης», στα οποία αναγράφονται τα εξής στοιχεία: α) η διάρκεια του προγράμματος σε ώρες, β) η μέθοδος διδασκαλίας, γ) οι πιστωτικές μονάδες (ECTS) και δ) οι τίτλοι των θεματικών ή διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος.

Τα πιστοποιητικά υπογράφονται από τον Επιστημονικά Υπεύθυνο του Προγράμματος, τον Πρόεδρο του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ και τον Διευθυντή του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ και θα είναι διαθέσιμα μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Σε περίπτωση μη επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος χορηγείται απλή «Βεβαίωση Παρακολούθησης». Για τη χορήγηση των πιστοποιητικών απαιτείται επιπλέον και η αποπληρωμή του συνόλου των διδάκτρων του Προγράμματος.

Λοιπές Υποχρεώσεις  Εκπαιδευομένων

Πέρα από την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού απαιτούνται τα εξής από τους εκπαιδευομένους:

-Αποπληρωμή του συνόλου των τελών συμμετοχής
-Αποδοχή συμμετοχής τους στη διαδικασία αξιολόγησης του προγράμματος

Υποχρεώσεις  Εκπαιδευτών

-Επικοινωνεί μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας με τους εκπαιδευόμενους απαντώντας σε απορίες / διευκρινίσεις που τυχόν έχουν διατυπωθεί από τους εκπαιδευόμενους.
-Αναρτά στην εκπαιδευτική πλατφόρμα ανακοινώσεις αναφορικά με το μάθημα και τον τρόπο διεξαγωγής του
-Επιλύει απορίες, κατευθύνει τους εκπαιδευόμενους στην σωστή μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, προτείνει επιπρόσθετη βιβλιογραφία -εφόσον ζητηθεί.
-Παροτρύνει τους εκπαιδευόμενους για συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, εφόσον διαπιστωθεί ότι κάποιοι απέχουν από την εκπαιδευτική διαδικασία.
-Ασκεί κάθε έργο ή εργασία που άπτεται της εκπαιδευτικής υποστήριξης των εκπαιδευόμενων.
-Ανατροφοδοτεί τις ερωτήσεις ανάπτυξης (ερωτήσεις ανοικτού τύπου) και τις εργασίες των εκπαιδευόμενων.

[1] Σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., Άρθρο 8

 

Δίδακτρα και τρόπος πληρωμής:

Το κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα ανέρχεται στο ποσό των 350€ και καταβάλλεται εφάπαξ, μετά την επιβεβαίωση αποδοχής της αίτησης εγγραφής, σε τραπεζικό λογαριασμό του ΕΛΚΕ του ΕΑΠ. Για ανέργους το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 250€ με υποβολή βεβαίωσης ανεργίας από τον ΟΑΕΔ. Για εργαζόμενους στο ΕΑΠ (ΣΕΠ, Διοικητικό προσωπικό) το κόστος ανέρχεται σε 200€.

Στο αποδεικτικό κατάθεσης οπωσδήποτε να αναγράφεται το όνομα και το επίθετο του καταθέτη, καθώς και ο τίτλος του προγράμματος.

 

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και απαραίτητα δικαιολογητικά:

-Απόφοιτοι ΑΕΙ
-Βεβαίωση ανεργίας από τον ΟΑΕΔ (για ανέργους).
Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής  στο πρόγραμμα έως 16/09/2022.
Τρόπος επιλογής των εκπαιδευόμενων: Σειρά προτεραιότητας.
Τρόπος εγγραφής στο πρόγραμμα:  Η εγγραφή στο Πρόγραμμα γίνεται ηλεκτρονικά με την υποβολή Αίτησης Εγγραφής στο https://apps.eap.gr/kedivim/web/
Πληροφορίες: Λ. Καλδάνη, τηλ:210-9097214, e-mail: lkaldani@eap.gr

 

Το πρόγραμμα υλοποιείται με τις προδιαγραφές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση κατάλληλα διαμορφωμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας.

Η εκπαιδευτική πλατφόρμα, μέσω της οποίας θα διεξαχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, βρίσκεται στο σύνδεσμο: https://learn.eap.gr/ .

Σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Από την Κοινωνιολόγο με Παιδαγωγική Κατάρτιση Καράμπελα Μαρία.

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής: Διαφοροποιημένες Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις

Διεθνές Συνέδριο nPEAR

ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ WISC – V (Α΄ κύκλος)

Αυτισμός & Παιχνίδι – SSIP by DIKEPSY

Σεμινάριο για το Οπτικο-κινητικό Τεστ Bender-Gestalt

Αφήστε ένα σχόλιο