16.6 C
Αθήνα
1 Δεκεμβρίου, 2024
Τάδε έφη ...

Αφού δεν είσαι “ειδικό μισθολόγιο” την πάτησες. – Καπετσώνης Κωνσταντίνος

Αφού δεν είσαι “ειδικό μισθολόγιο” την πάτησες.

 

      Όταν  εργαζόμουν τη δεκαετία του 2000 στην πρωινή ζώνη σε σχολείο των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης (μετά από δωδεκάχρονη πανελλαδική περιήγηση) ξυπνούσα  γύρω στις 6.30. Γεμάτος σκέψεις, ευθύνες και άλλα, που έχει ένας εκπαιδευτικός πριν πάει στο σχολείο του, κατευθυνόμουν στο  καινούριο μου αυτοκίνητό μου(τώρα είναι 18ετίας) για να πάω στο σχολείο.  Η  πόλη άρχιζε να ξυπνάει. Σε μία διασταύρωση, που πάντα πρόσεχα γιατί ήταν επικίνδυνη, συναντούσα ένα στρατιωτικό λεωφορείο(όπως αυτά, που ποτέ δεν είχα μπει όσο υπηρέτησα τη «μαμά» πατρίδα) που έπαιρνε μόνιμους στρατιωτικούς. Ποτέ δε μπήκαν «πονηρές» σκέψεις στο μυαλό μου, το έβλεπα κάπως ουδέτερα το γεγονός. Πάνε στη δουλειά τους σκεφτόμουν, όπως εγώ.

      Μια μέρα όμως, μετά από 14 χρόνια, υπηρετώντας σε ένα σχολείο της Χαλκιδικής, συνέβη κάτι  ντροπιαστικό για κάποιον εκπαιδευτικό, το οποίο με έκανε να αλλάξω αυτόν τον ουδέτερο τρόπο που αντιμετώπιζα κάποιες καταστάσεις πριν από την οικονομική κρίση: Μεσήλικας συνάδελφος μετά το πρωινό κτύπημα του κουδουνιού ήρθε στο γραφείο μου και αφού με ενημέρωσε ότι είχε ξεμείνει από καύσιμα, με ρώτησε αν έχω κάποιο δοχείο και λίγα ευρώ να πάμε  στο πλησιέστερο βενζινάδικο. Να σημειώσω ότι ο συνάδελφος αυτός καθημερινά έκανε 200 χμ. όπως και οι περισσότεροι σε αυτό το νομό αλλά και σε άλλους νομούς. Σημειώνω, για τυχόν αντιρρήσεις , ότι και  σπίτι να νοίκιαζε το μηνιαίο κόστος θα ήταν το ίδιο. Περίπου 250 ευρώ το μήνα και θα ήταν και μακριά από την οικογένειά του. Πέρασε και αυτό. Βάλαμε βενζίνη, και σκέφτηκα αν θα του έφτανε μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Αφού την άλλη μέρα ήρθε στο σχολείο, όλα ήταν εντάξει.

Είναι όμως όλα εντάξει;
       Διαβάστε παρακάτω, τα κεκτημένα αλλά και τις διεκδικήσεις, των «ειδικών μισθολογίων», όσο οι εκπαιδευτικοί πληρώνουν τη βενζίνη, για να πάνε στην υπηρεσία τους, αλλά πληρώνουν και τη βενζίνη των αυτοκινήτων που «τα» μεταφέρουν.

       Κάποιοι, όχι από εσάς,( πρέπει να φαντάζεστε πιστεύω ποιοι) θα προτρέξουν να πουν ότι τα βάζω με άλλες επαγγελματικές κατηγορίες. Δε με πειράζει, ας συνεχίσουν οι στρατιωτικοί να μετακινούνται δωρεάν. Και αυτοί αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Αρκεί όμως να μετακινούμαστε και εμείς δωρεάν προς την υπηρεσία μας. Τι σημαίνει ειδικό μισθολόγιο; Υπηρετήσαμε την πατρίδα(οι άνδρες εκπαιδευτικοί τουλάχιστον) και γνωρίζουμε πολύ καλά τι «ειδικά μισθολόγια» είναι πολλοί στρατιωτικοί. Χαρακτηριστικά θυμάμαι που ως σκοπός σε πύλη στρατοπέδου( ήμουν 25 χρονών τότε) γύρω στις 12 το μεσημέρι με παρακαλούσαν κάποιοι στρατιωτικοί να ανοίξω την πύλη για να πάνε για τσίπουρα. Δυστυχώς δεν είναι έτσι τα ειδικά μισθολόγια. Ειδικό μισθολόγιο είναι και ο εκπαιδευτικός, που οι περισσότεροι από εμάς  έχουμε δώσει όλους μας τους μισθούς σε μετακινήσεις, ενοίκια, έπιπλα, μετακομίσεις. Αλλά δυστυχώς για εμάς, όπως αναφέρει  ο Althusser η αστυνομία, ο στρατός και γενικά τα σώματα ασφαλείας ανήκουν στον άμεσο κατασταλτικό μηχανισμό τους κράτους, που την συγκεκριμένη περίοδο, και όχι μόνο, είναι ιδιαίτερα απαραίτητα, και για αυτό έχουν ιδιαίτερα  προνόμια. Βέβαια, αν και ο Althusser  θεωρεί την εκπαίδευση ως έμμεσο κατασταλτικό μηχανισμό του κράτους(δεν είναι του παρόντος), αυτό το «έμμεσο» δε μας βοηθά, όπως τους στρατιωτικούς.

      Βέβαια δεν πρέπει να περιμένουμε τον Althusser να μας πει τι πρέπει να κάνουμε. Ας τα κάνει ο συνδικαλιστικός μας φορέας, που για αυτό το λόγο βρίσκεται σε αυτή τη θέση.

Η άποψή μου για το τι δε πρέπει να κάνουμε:
• Δεν πρέπει να έχουμε εμμονές στα ζητήματα των  επαγγελματικών  μας διεκδικήσεων ως κλάδος, όπως με το ζήτημα της αξιολόγησης. Οι εμμονές αυτές διαρκούν 30 χρόνια τώρα(7 προεδρικά έχουν ψηφιστεί), και σύμφωνα με τον Αθανασιάδη2  ίσως αποτελούν διευθέτηση  μεταξύ κράτους και συνδικαλιστικού φορέα, έτσι ώστε να καταφέρει να εφαρμόσει την πολιτική του σε άλλους καίριους τομείς όπως ΕΦΑΠΑΞ, ΕΟΠΥΥ,176 ευρώ, Δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα, μισθοί πείνας.
• Δεν πρέπει να έχουμε εμμονές σχετικά με τον τρόπο διεκδικήσεων όπως για παράδειγμα με τη λύση της απεργίας,  πρέπει να είμαστε πιο δημιουργικοί με τις μορφές αγώνα.( θα καταθέσω προτάσεις σε επόμενο άρθρο)
• Δεν πρέπει να φωτογραφίζουμε εγκυκλίους από το ΥΠΑΙΘ πριν βγουν στη δημοσιότητα από την αρμόδια υπηρεσία, γιατί αυτό προδίδει μη αγαθές προθέσεις και περίεργες διασυνδέσεις στους εκπροσώπους του συνδικαλισμού.
• Δεν πρέπει να συναγωνιζόμαστε ποιος θα μεταφέρει απλά την επικαιρότητα στο F/B, αλλά να την κριτικάρουμε επιστημονικά και αν είναι δυνατόν να την συνδιαμορφώνουμε, προτείνοντας λύσεις. Η  σύναψη φίλων μέσα από το F/B, όχι για επιστημονική αναζήτηση, αλλά για απλό σχολιασμό και μεταφορά της επικαιρότητας δεν είναι κάτι θεμιτό για εκπροσώπους του συνδικαλιστικού μας φορέα.
Ανάσυρση από:
https://ellas2.wordpress.com (ιστοσελίδα στρατιωτικών)
Κόβονται δρομολόγια λεωφορείων

      Παράλληλα, πέρα από τη μείωση στο μισθό και τα επιδόματα των στρατιωτικών και πολιτικών του υπαλλήλων, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας μελετά τώρα και τον περιορισμό των λεωφορείων που διαθέτει για τη μετακίνησή τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, μελετάται η αναδιάρθρωση ορισμένων δρομολογίων, ενώ αρκετά άλλα ενδέχεται να καταργηθούν με αποτέλεσμα ο ήδη πενιχρός προϋπολογισμός μιας πλειάδας στελεχών των Ε.Δ. να επιβαρύνεται κι άλλο, αφού πλέον θα είναι αναγκασμένα να πληρώνουν από την τσέπη τους για τις μετακινήσεις τους.
Διάβασε κι εδώ
http://www.thiteia.org/downloads/kat-ep.pd

ΚΑΠΕΤΣΩΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

http://blogs.sch.gr/kkapetso

Σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση και νεολαγνεία. Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην οικοδόμηση της κουλτούρας των δυτικών ατόμων νεαρής ηλικίας.

Το μνημείο του Έλληνα δασκάλου. Γράφει η Μαρία Σκαμπαρδώνη

Είναι τα εναλλακτικά σχολεία η λύση στα σημερινά προβλήματα της εκπαίδευσης; Γράφει η Έλενα Καραγιάννη

“Στην πΈνα”: “Για μια κούπα ζεστή σοκολάτα..” Γράφει ο Νίκος Βιτωλιώτης

Για ελέφαντες να μιλούμε τώρα; Της Φανής Κεχαγιά

Όχι, δεν είναι ειλικρίνεια, αγένεια είναι. Γράφει η Παπαδοπούλου Ελένη

Αφήστε ένα σχόλιο