16.6 C
Αθήνα
1 Δεκεμβρίου, 2024
Τάδε έφη ...

Τα κορίτσια με ΔΕΠΥ έχουν τα ίδια συμπτώματα με τα αγόρια; – Φώτης Παπαναστασίου

Τα αγόρια και τα κορίτσια τείνουν να εκδηλώνουν διαφορετικά συμπτώματα της ΔΕΠΥ. Τα συμπτώματα των αγοριών είναι πιο έντονα και άμεσα παρατηρήσιμα σε σχέση με αυτά των κοριτσιών.

      Τα αγόρια έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποτύχουν στο σχολείο ενώ αντιθέτως τα κορίτσια, ανεξάρτητα από τον τύπο ΔΕΠΥ που έχουν, φαίνεται ότι τα καταφέρνουν καλύτερα τόσο στις σχολικές επιδόσεις όσο και στις διαπροσωπικές σχέσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
      Τα κορίτσια επίσης έχουν λιγότερες πιθανότητες απ’ ότι τα αγόρια να πετάξουν αντικείμενα μέσα στην τάξη ή να σπρώξουν το διπλανό τους. Για το λόγο αυτό οι εκπαιδευτικοί έχουν την τάση να έχουν διαφορετικό επίπεδο ανοχής για τα κορίτσια και διαφορετικό για τα αγόρια που έχουν ΔΕΠΥ.
Συνήθη συμπτώματα της ΔΕΠΥ στα κορίτσια είναι τα εξής:
  • Αποσύρεται πολύ συχνά.
  • Έχει συνεχή και χωρίς έλεγχο ομιλία.
  • Διακόπτει συχνά τον συνομιλητή και δεν περιμένει τη σειρά της για να μιλήσει.
  • Ονειροπολεί πολύ συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Είναι ακατάστατη.
  • Οργανώνει με δυσκολία το χώρο και το χρόνο της.
      Τα κορίτσια φαίνεται ότι προσπαθούν περισσότερο να αντισταθμίσουν το προβλήματα που τους δημιουργεί η ΔΕΠΥ και γι’ αυτό είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστούν. Ακόμα κι όταν παρατηρούνται κάποιες συμπεριφορές, αποδίδονται σε ανωριμότητα ή σε ελλιπείς ακαδημαϊκές ικανότητες παρά σε ΔΕΠΥ.
      Τα αγόρια με ΔΕΠΥ συμπεριφέρονται με τρόπο που είναι δύσκολο να τον αγνοήσουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί. Αυτό εξηγεί γιατί τα αγόρια έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με ΔΕΠΥ απ’ ότι τα συνομήλικα κορίτσια. Ακόμη τα κορίτσια διαγιγνώσκονται με ΔΕΠΥ πέντε χρόνια αργότερα από τα αγόρια. Τα αγόρια κατά μέσο όρο στην ηλικία των 7, ενώ τα κορίτσια στην ηλικία των 12. Έρευνες δείχνουν επίσης πως το 75% των κοριτσιών με ΔΕΠΥ δεν έχουν πάρει διάγνωση ποτέ.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός

Σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση και νεολαγνεία. Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην οικοδόμηση της κουλτούρας των δυτικών ατόμων νεαρής ηλικίας.

Το μνημείο του Έλληνα δασκάλου. Γράφει η Μαρία Σκαμπαρδώνη

Είναι τα εναλλακτικά σχολεία η λύση στα σημερινά προβλήματα της εκπαίδευσης; Γράφει η Έλενα Καραγιάννη

“Στην πΈνα”: “Για μια κούπα ζεστή σοκολάτα..” Γράφει ο Νίκος Βιτωλιώτης

Για ελέφαντες να μιλούμε τώρα; Της Φανής Κεχαγιά

Όχι, δεν είναι ειλικρίνεια, αγένεια είναι. Γράφει η Παπαδοπούλου Ελένη

Αφήστε ένα σχόλιο