Δεν θα ήταν καν άξιο αναφοράς το θέμα του τι θα έπρεπε να μαθαίνουμε στο σχολείο, αν δεν περνούσαμε τόσα χρόνια από τη ζωή μας σ’ αυτό.
Και επίσης, όλοι μας έχουμε κάποιες προσδοκίες απ’ την παιδεία που λαμβάνουμε στα σχολικά μας χρόνια. Αλλά όσο μεγαλύτερες είναι οι προσδοκίες, τόσο μεγαλύτερη είναι και η απογοήτευση. Και επειδή κάποιος θα μπορούσε να πει “καλύτερα να εστιάσουμε σ’ αυτά που μαθαίνουμε, παρά σ’ αυτά που δεν μαθαίνουμε”, αν το κάναμε αυτό θα ήταν σαν να λέγαμε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
6) Κατανόηση αντί για κριτική
“Γιατί αυτός θυμώνει εύκολα; Γιατί ο άλλος είναι βίαιος; Γιατί εκείνος τραβάει συνεχώς την προσοχή πάνω του;” Αυτά και πολλά άλλα παρόμοια ερωτήματα θα ήταν καλό να μπορούμε να τα απαντήσουμε. Δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις ψυχολογίας γι’ αυτό το σκοπό, αλλά να γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι δεν είναι οι συμπεριφορές τους και ότι όλα τα συμπτώματα έχουν τις αιτίες τους. Αλλά αντί να μαθαίνουμε να κατανοούμε την ανασφάλεια και τις μορφές που μπορεί να λάβει η αίσθηση της προσωπικής ανεπάρκειας, αναπτύσσουμε τα αντίθετα αντανακλαστικά: μαθαίνουμε να κρίνουμε, να διαχωρίζουμε, να κατηγοριοποιούμε, να βάζουμε ταμπέλες και να απορρίπτουμε.