10.3 C
Αθήνα
29 Νοεμβρίου, 2022
Άρθρα

Περιορίζεται το κύμα των μεταπτυχιακών στην Ειδική Αγωγή;

Κατακόρυφη η αύξησή τους την τελευταία τριετία !!!

 

      Πλήγμα στα μεταπτυχιακά της Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίων τόσο του εσωτερικού όσο και του  εξωτερικού αναμένεται να επιφέρει η Υπουργική Απόφαση για την πρόταξη των αποφοίτων των τμημάτων Ειδικής Αγωγής Βόλου και Μακεδονίας.

      Τα τελευταία χρόνια εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προχώρησαν στην πραγματοποίηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών καταβάλλοντας δίδακτρα που φθάνουν και τις 6.000 ευρώ.  Οι καλές προοπτικές εργασίας στην ειδική αγωγή και η πρόταξή των κατόχων τους ήταν ένα ισχυρό θέλγητρο για να επενδύσει κάποιος χρόνο και χρήμα για την εκπόνησή τους αφού ένα μεταπτυχιακό συνοδευόταν και από την εξασφάλιση μιας θέσης εργασίας με το καθεστώς του αναπληρωτή.

      Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένουν αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ περισσότερα από 400 μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής, ενώ την τελευταία τριετία οι κάτοχοι των μεταπτυχιακών ειδικής αγωγής σε ειδικότητες όπως αυτές των δασκάλων, νηπιαγωγών, φιλολόγων, μαθηματικών και φυσικών γνώρισαν αύξηση της τάξης των 141 ποσοστιαίων μονάδων γεγονός που οδηγεί πολλούς στο να αναρωτιούνται αν όλοι αυτοί ενδιαφέρονται πραγματικά για την Ειδική Αγωγή ή προσπαθούν να βρουν ένα εργασιακό καταφύγιο έστω και προσωρινό.

      Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στους φιλολόγους οι κάτοχοι μεταπτυχιακών στην Ειδική Αγωγή έφθασαν τους 563 το 2013-2014 και με τους νέους αποφοίτους αναμένεται ο αριθμός τους να φθάσει τους 700. Στους δασκάλους ειδικής αγωγής ο αριθμός τους από το 2010 έχει σχεδόν τριπλασιαστεί, καθώς το 2014 οι πίνακες αριθμούσαν 118 εκπαιδευτικούς έναντι 46 του 2010. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στους νηπιαγωγούς, όπου οι μεταπτυχιακοί εκπαιδευτικοί φθάνουν τους 126 έναντι των 51 του 2010-2011. Όπως προειπώθηκε οι αριθμοί αυτοί αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω λόγω των νέων αποφοίτων.

      Σε κατά καιρούς ανακοινώσεις του, ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής έκανε λόγο για άνθηση της «βιομηχανίας μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής» σε Ελλάδα, Βουλγαρία κ.ο.κ, αλλά και για «επιδημία» μεταπτυχιακών που θα διαλύσουν την Ειδική Εκπαίδευση, ζητώντας την αποκατάσταση της αδικίας που υφίσταντο όλα αυτά τα χρόνια, γεγονός που υλοποιήθηκε με την Υπουργική Απόφαση που τους προτάσσει έναντι των κατόχων μεταπτυχιακών και διδακτορικών.

      Η παραπάνω απόφαση αναμένεται να οδηγήσει πολλούς δασκάλους και νηπιαγωγούς να σκεφτούν καλά την εκπόνηση ενός μεταπτυχιακού στην Ειδική Αγωγή, αφού αυτό δεν θα τους φέρνει στις πρώτες θέσεις του πίνακα, υπερπηδώντας εκπαιδευτικούς με μεγάλες προϋπηρεσίες. Ωστόσο, δεν θα συμβεί το ίδιο για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου εκεί δεν υπάρχουν τμήματα Ειδικής Αγωγής και το μεταπτυχιακό ή το διδακτορικό μοριοδοτούνται  αδρά αφού δίνουν 4 και 6 μόρια αντίστοιχα όσα δηλαδή και η προϋπηρεσία 20-30 μηνών.

      Παράλληλα, να ενημερώσουμε ότι τα σεμινάρια ειδικής αγωγής που είχαν εκπονηθεί έως και τις 30 Αυγούστου του 2010 μοριοδοτούνται με 0,5 μόρια. Αντίθετα, τα σεμινάρια που έχουν πραγματοποιηθεί μετά τις 30 Αυγούστου του 2010 και εξής δεν μοριοδοτούνται.

      Τέλος, στο παιχνίδι για τους εκπαιδευτικούς κυρίως της δευτεροβάθμιας, καθώς και τους δασκάλους ΠΕ70.50 και νηπιαγωγούς ΠΕ60.50, μπαίνει και ο βαθμός πτυχίου, καθώς για  πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μισή μονάδα (0,5) για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.

Καλόγηρος Βασίλειος

Πηγή news.gr

Σχετικά άρθρα

«Προσδοκώμενο άγχος»: 4 τρόποι να καταπολεμήσουμε το άγχος που νιώθουμε πριν από σημαντικά γεγονότα

Αυτές είναι οι 5 φράσεις που οι χειριστικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν στις σχέσεις τους

Κακοποίηση παιδιών: Σοκάρουν τα νούμερα μετά την πανδημία

«Μαμά, μην κριντζάρεις» – Τι ελληνικά μιλάνε οι νέοι σήμερα;

«Γονική Αποξένωση»: Οι συνέπειες στον ψυχισμό και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το τραύμα

Leonard Mlodinow – Μνήμη και λήθη

Αφήστε ένα σχόλιο