16.6 C
Αθήνα
1 Δεκεμβρίου, 2024
Άρθρα

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ

Πρόσκληση σε έρευνα

Αγαπητοί γονείς,

Ονομάζομαι Κωνσταντίνος Μαντζίκος και είμαι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εργάζομαι ως Αναπληρωτής Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής σε Τμήμα Ένταξης που στελεχώνεται από το 2ο Νηπιαγωγείο Ελασσόνας. Έχω εκδώσει βιβλίο για την θεραπευτική δράση της μουσικής στις αναπτυξιακές διαταραχές και έχω γράψει άρθρα σε συνεργασία με διάφορους επιστήμονες σε διάφορα περιοδικά και ιστοσελίδες για τον αυτισμό.

Στα πλαίσια του 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου Αυτισμού που θα διεξαχθεί στη Λάρισα στις 13,14 και 15 Οκτωβρίου 2017, διεξάγεται μία έρευνα για τις εμπειρίες των γονέων παιδιών με αυτισμό για τον Θεσμό της Παράλληλης Στήριξης. Η έρευνα αυτή γίνεται σε συνεργασία με τρεις αξιόλογους επιστήμονες, οι οποίοι είναι:

Νικόλας Κυπαρισσός, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) και ψυχολόγος. Έχει πολυετή εμπειρία σε θέματα ψυχολογίας και εκπαίδευσης των παιδιών με αυτισμό. Συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων Κηδεμόνων & Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Ν. Λάρισας. Επίσης, έχει αρκετό ερευνητικό έργο με αξιόλογους επιστήμονες.

Ζωή Χαρουμένου, Αναπληρώτρια Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής με προπτυχιακές σπουδές στην προσχολική αγωγή στο Α.Π.Θ. και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Έχει κάνει αρκετές εισηγήσεις σε αξιόλογα συνέδρια και έχει συμμετάσχει σε εθελοντικά προγράμματα για παιδιά και ενήλικες με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία.

Γαβριέλα Ανδρεάδου, Αναπληρώτρια Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής με προπτυχιακές σπουδές στην προσχολική αγωγή στο Α.Π.Θ. και με μεταπτυχιακές σπουδές στην διαπολιτισμική εκπαίδευση στο Α.Π.Θ. και στην Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας. Έχει κάνει αρκετές εισηγήσεις πάνω σε αξιόλογα συνέδρια και έχει συμμετάσχει σε εθελοντικά προγράμματα για παιδιά και ενήλικες με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία.

Η εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό είναι πολύ σημαντική. Μέσα από την κατάλληλη εκπαίδευση τα παιδιά αυτά βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους. Είναι λίγες οι έρευνες που εστιάζουν στον Θεσμό της Παράλληλης Στήριξης. Ως γνωστόν πάνω σε αυτήν έχουν γίνει πολλά λάθη και χρήζει βελτίωσης για τα παιδιά με αυτισμό. Είναι δικαίωμα αυτών των παιδιών να έχουν μια εκπαίδευση που θα στοχεύει σε όλες τις ανάγκες τους.

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» σχετικά με τον αυτισμό και την Παράλληλη Στήριξη αναφέρει ότι κατά το έτος 2016, 3.700 παιδιά με αυτισμό ήταν χωρίς Παράλληλη Στήριξη. Αυτό δείχνει ότι το Υπουργείο Παιδείας λόγω της δημοσιονομικής λιτότητας δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες αυτών των παιδιών. Όπως αναφέρει το άρθρο υπάρχουν περίπου 5.500 διαγνωσμένες περιπτώσεις παιδιών που χρειάζονται έναν κατάλληλο εκπαιδευτικό στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στο πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης και το Υπουργείο Παιδείας μέχρι στιγμής έχει καλύψει μόνο 1,800 θέσεις.

Στόχος μας μέσα από αυτή την έρευνα είναι να ακουστούν οι δικές σας φωνές ανώνυμα ώστε να βελτιώσουμε το κομμάτι της Παράλληλης Στήριξης και τα παιδιά σας να μπορούν να λαμβάνουν την κατάλληλη εκπαίδευση στα πλαίσια της Παράλληλης Στήριξης με εκπαιδευτικό που έχει γνώσεις Ειδικής Αγωγής. Είναι πολύ σημαντικό μέσα από τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας να επισημάνουμε τα βασικά λάθη που έχουν γίνει στην Παράλληλη Στήριξη.

Για αυτόν τον λόγο σας καλούμε όλους να συμμετάσχετε σε αυτή την έρευνα. Η έρευνα αυτή δεν γίνεται με βασικό στόχο να αποκομίσουμε κάποιο προσωπικό όφελος, αλλά γίνεται επειδή χρειάζεται βελτίωση αυτό το κομμάτι και τα παιδιά σας έχουν ανάγκη από μια καλύτερη και ποιοτικότερη εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα η έρευνά μας στοχεύει σε δύο ομάδες γονέων:

  1. Σε γονείς που τα παιδιά τους εκπαιδεύονται σε κρατικά ή ιδιωτικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που στελεχώνουν Παράλληλη Στήριξη και
  2. Σε γονείς που τα παιδιά τους είχαν εκπαιδευτεί στο παρελθόν σε κρατικά ή ιδιωτικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που είχαν στελεχώσει Παράλληλη Στήριξη.

Η έρευνα αποτελείται από 13 απλές και σύντομες ερωτήσεις και εσείς με βάση την εμπειρία σας καλείστε να τις απαντήσετε. Η συμπλήρωση του δεν ξεπερνάει τα 3 με 5 λεπτά. Επιπλέον, το ερωτηματολόγιο της έρευνας συμπληρώνεται και από τους δύο γονείς παιδιών με αυτισμό. Σε περίπτωση που ένας από τους δύο γονείς είναι απών από τη ζωή του παιδιού ή οι γονείς είναι χωρισμένοι, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Μπορεί να συμπληρωθεί από τον γονέα που έχει αναλάβει την κηδεμονία του παιδιού. Να σημειωθεί εδώ ότι το ερωτηματολόγιο συμπληρώνεται ανώνυμα.

Το ερωτηματολόγιο διατίθεται σε δυο μορφές:

  1. Σε μορφή Word και
  2. Σε ηλεκτρονική μορφή (GoogleForms)

Σε περίπτωση που επιλέξετε να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο σε μορφή Wordθα απαντήσετε με κόκκινο χρώμα στις ερωτήσεις μας και θα στείλετε το συμπληρωμένο ερωτηματολόγιο στο εξής email: kmantzikos@gmail.com

Αν όμως επιθυμείτε να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε «Υποβολή» στο τέλος και θα λάβουμε αυτόματα τις απαντήσεις σας.

Παρακαλούμε όσοι ενδιαφέρεστε να μας στείλετε προσωπικό μήνυμα στο Facebook ή στο προαναφερθέν email για να σας προωθήσουμε το ερωτηματολόγιο. Τελική προθεσμία για την συμμετοχή σας στην εν λόγω έρευνα είναι έως 15 Μάιου.

Με εκτίμηση,

Οι ερευνητές

Σχετικά άρθρα

Hikikomori, το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων και πώς να το αναγνωρίσετε

Η άγνοια δεν είναι δύναμη: Τι μας λέει το 1984 του Τζορτζ Όργουελ για τις ψεύτικες ειδήσεις

Τόλμα να γνωρίζεις. Τι είναι ο Διαφωτισμός;

Οι κίνδυνοι της εθελοτυφλίας

Α. Δαρζέντας – Η βιολογία της βίας και επιθετικότητας

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αποτελεί κατοχυρωμένο δικαίωμα των παιδιών

Αφήστε ένα σχόλιο