10.3 C
Αθήνα
29 Νοεμβρίου, 2022
Ευ Ζην tips

Ο «κανόνας των 2 λεπτών» που μας βοηθά να καταπολεμήσουμε την αναβλητικότητα

Η παρακάτω τεχνική είναι απόσπασμα από το best seller των New York Times, το Atomic Habits. Σε αυτό παρουσιάζεται ένας απλός κανόνας που μπορεί να μας βοηθήσει να καταπολεμήσουμε την αναβλητικότητα και να μας διευκολύνει να εμμένουμε στην υιοθέτηση καλών συνηθειών. Πρόκειται για μια απλή στρατηγική.

Πώς να καταπολεμήσουμε την αναβλητικότητα με τον «κανόνα των 2 λεπτών»

Ο κανόνας των 2 λεπτών δηλώνει πως «όταν ξεκινάμε μια νέα συνήθεια, χρειάζεται να μας παίρνει λιγότερο από 2 λεπτά να την ολοκληρώσουμε». Θα δείτε ότι κάθε συνήθεια μπορεί να συμπυκνωθεί σε μια εκδοχή των 2 λεπτών:

– Το διάβασμα πριν τον ύπνο γίνεται σε διάβασμα μιας σελίδας

– Τα 30 λεπτά γιόγκα γίνονται μία άσκηση στο χαλάκι της γιόγκα

– Το διάβασμα γίνεται “ανοίγω το σημειωματάριο”

– Το “διπλώνω τα πλυμένα ρούχα” γίνεται “διπλώνω ένα ζευγάρι κάλτσες”

– Το “τρέχω 3 χιλιόμετρα” γίνεται “τρέχω γύρω από το οικοδομικό τετράγωνο”.

Η βασική ιδέα είναι να κάνουμε αυτές τις συνήθειες όσο πιο εύκολες γίνεται ώστε να τις ξεκινήσουμε. Όλοι μπορούμε να κάνουμε 1 λεπτό διαλογισμού, να διαβάσουμε 1 σελίδα ή να βάλουμε στη θέση του 1 αντικείμενο.

Και πρόκειται για μια ισχυρή στρατηγική επειδή μόλις ξεκινήσουμε, είναι ευκολότερο να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Μία νέα συνήθεια δεν πρέπει να μας φαίνεται αγγαρεία. Οι πράξεις που απαιτούνται μπορεί να είναι δύσκολες, αλλά τα πρώτα δύο λεπτά θα πρέπει να είναι εύκολα.

Γιατί λειτουργεί ο «κανόνας των 2 λεπτών»

Μπορεί να μας φαίνεται περίεργο κάποιος να ασχοληθεί για να διαβάσει απλά μια σελίδα ή να διαλογιστεί για ένα μόνο λεπτό. Αλλά η ουσία εδώ δεν είναι η ίδια η δραστηριότητα, αλλά η συνήθεια του να ξεκινήσουμε να την κάνουμε. Η συνήθεια δηλαδή του να είμαστε διαθέσιμοι και να βρίσκουμε χρόνο γι’ αυτό.

Και καθώς τελειοποιούμε την τέχνη της παρουσίας στο εδώ και τώρα, τα πρώτα δύο λεπτά γίνονται ένα τελετουργικό στην αφετηρία ενός μεγαλύτερου τελετουργικού. Δεν είναι απλά ένα κόλπο για να διευκολύνουμε την εκτέλεση ορισμένων συνηθειών, αλλά είναι ο ιδανικός τρόπος να τελειοποιήσουμε μια δύσκολη δεξιότητα. Όσο περισσότερο μετατρέψουμε μια δραστηριότητα σε τελετουργικό, τόσο ευκολότερο γίνεται το να εισέλθουμε σε μια κατάσταση βαθιάς συγκέντρωσης.

Το διαβάσαμε και μας άρεσε στο enallaktikidrasi.com

Σχετικά άρθρα

«Προσδοκώμενο άγχος»: 4 τρόποι να καταπολεμήσουμε το άγχος που νιώθουμε πριν από σημαντικά γεγονότα

Αυτές είναι οι 5 φράσεις που οι χειριστικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν στις σχέσεις τους

«Γονική Αποξένωση»: Οι συνέπειες στον ψυχισμό και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το τραύμα

Γκυ ντε Μωπασάν – Στο νερό

Dale Carnegie – Τι σε κουράζει – και πώς να το αντιμετωπίσεις

Οι “τοξικά” θετικοί άνθρωποι και πώς να τους αναγνωρίσετε

Αφήστε ένα σχόλιο