11.3 C
Αθήνα
21 Φεβρουαρίου, 2024
Εγκύκλιοι

Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού – 41η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Σε συνέχεια της 40ης εγκυκλίου επεκτείνεται για ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ η «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε υπαλλήλους του Δημοσίου που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας»

1. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Σε συνέχεια της 40ης εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας και στο πλαίσιο εφαρμογής της αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 24526/18-4-2021 Κοινής Υπουργικής Απόφασης «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε υπαλλήλους του Δημοσίου που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας» (Β’ 1583), σας γνωρίζουμε τα εξής:

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Σας γνωρίζουμε ότι στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα έχουν αναπτυχθεί σχετικές λειτουργικότητες, μέσω των οποίων οι Διευθύνσεις Προσωπικού δύνανται:

(A) να βλέπουν τις δηλώσεις αποτελέσματος διαγνωστικού ελέγχου των υπαλλήλων αρμοδιότητάς τους,

(B) να βλέπουν ποιοι υπάλληλοι έχουν ήδη οριστεί ως υπόχρεοι διαγνωστικού ελέγχου,

(Γ) να προσθέτουν ή να αφαιρούν υπόχρεους προς διαγνωστικό έλεγχο.

Λαμβάνοντας υπόψη το πεδίο εφαρμογής της σχετικής ΚΥΑ και τις διευκρινίσεις που παρέχονται ακολούθως, σε όλες τις περιπτώσεις για τις οποίες προκύπτει ότι υπάλληλοι είναι υπόχρεοι για διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου, οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού καλούνται:
α) να ενημερώσουν τον ΑΜΚΑ των υπαλλήλων τους, καθώς αυτός αποτελεί το κρίσιμο στοιχείο βάσει του οποίου δύνανται οι υπόχρεοι να προμηθευτούν δωρεάν από τα φαρμακεία τον αυτοδιαγνωστικό έλεγχο, ανεξαρτήτως εάν ο υπάλληλος τελικά επιθυμεί να προβεί σε διαγνωστικό έλεγχο με άλλο τρόπο (rapid test ή μοριακό).
β) να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες, για έλεγχο και ενημέρωση της εφαρμογής, όπως αναλύεται ακολούθως για τον ορθό προσδιορισμό των υπόχρεων υπαλλήλων, οι οποίοι στην εφαρμογή εμφανίζονται ως δικαιούχοι self test.

(Α) Πρόσβαση στις δηλώσεις Covid-Test των υπαλλήλων

Στη λειτουργικότητα «Covid-Tests» υπάρχει η μικροεφαρμογή «Υπάλληλοι με Covid-Tests», στην οποία έχουν πρόσβαση οι υπάλληλοι που έχουν το ρόλο «Διευθυντής Προσωπικού» και «Διαχειριστής Προσωπικού». Στη μικροεφαρμογή αυτή υπάρχει δυνατότητα αναζήτησης των υπαλλήλων που έχουν καταχωρίσει αποτελέσματα Covid-Tests εφόσον υποχρεωτικά έχουν προηγουμένως δώσει την συγκατάθεσή τους, ώστε η Διεύθυνση Προσωπικού να έχει πρόσβαση σε αυτά σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν με την 40η Εγκύκλιο.

Με την είσοδο στην μικροεφαρμογή «Υπάλληλοι με Covid-Tests» εμφανίζονται σε πίνακα οι πιο πρόσφατες δηλώσεις Covid-Test ανά υπάλληλο που έχει υποβάλει δήλωση. Ειδικότερα, εμφανίζονται τα παρακάτω στοιχεία ανά υπάλληλο:

  • ΑΦΜ
  • Επώνυμο
  • Ημ/νία Τελευταίου Τεστ
  • Τύπος Τελευταίου Τεστ : εμφανίζει το τελευταίο τεστ (Self Test, Rapid ή PCR)
  • Αποτέλεσμα Τελευταίου Τεστ
  • Ημ/νία Τελευταίου Θετικού Τεστ: εμφανίζει την ημερομηνία το τελευταίου θετικού τεστ, εάν υπάρχει
  • Τύπος Τελευταίου Θετικού Τεστ : εμφανίζει τον τύπο το τελευταίου θετικού τεστ, εάν υπάρχει
  • Δικαιούχος Self-Tests: εμφανίζει εάν ο υπάλληλος είναι καταχωρισμένος ως δικαιούχος ή όχι
  • Προβολή Τεστ: με αυτή την επιλογή εμφανίζονται όλες οι δηλώσεις Covid-Test για τον επιλεγμένο υπάλληλο ταξινομημένα σε φθίνουσα ημερομηνία πραγματοποίησης.

Επιπρόσθετα, υπάρχει και η δυνατότητα αναζήτησης δηλώσεων Covid Test με τα παρακάτω κριτήρια:

  •  ΑΦΜ
  •  Επώνυμο
  •  Ημ/νία Τελευταίου Τεστ Από
  •  Ημ/νία Τελευταίου Τεστ Έως
  •  Αποτέλεσμα Τελευταίου Τεστ
  •  Δικαιούχος Self-Tests
  •  Ημ/νία Τελευταίου Θετικού Τεστ Από
  •  Ημ/νία Τελευταίου Θετικού Τεστ Έως

(Β) Αναζήτηση υπαλλήλων που έχουν ήδη οριστεί ως δικαιούχοι Self Test

Η αναζήτηση των υπαλλήλων που έχουν ήδη οριστεί ως δικαιούχοι self test γίνεται από την μικροεφαρμογή «Διαχείριση Προσωπικού». Στα κριτήρια αναζήτησης έχει προστεθεί το κριτήριο «Δικαιούχος Self-Tests», με επιλογές Ναι/Όχι. Επιλέγοντας «Ναι» η εφαρμογή εμφανίζει όλους τους δικαιούχους. Επιλέγοντας «Όχι», η εφαρμογή εμφανίζει τους υπαλλήλους που δεν είναι δικαιούχοι, άρα δεν είναι και υπόχρεοι.

(Γ) Προσθήκη ή αφαίρεση δικαιούχων Self Test

Προσθήκη υπαλλήλου ως δικαιούχου self test: Στη μικροεφαρμογή «Στατιστικά» (προσοχή: όχι στην μικροεφαρμογή «Covid Tests») γίνεται η προσθήκη δικαιούχων, ανεξάρτητα από το εάν οι υπάλληλοι αυτοί είναι απογεγραμμένοι στο φορέα ή όχι. Ως εκ τούτου, προκειμένου για τους αποσπασμένους υπαλλήλους η εισαγωγή γίνεται από το Φορέα Υποδοχής.
Μεταβαίνοντας στα «Στατιστικά» και στην επιλογή «Εκτέλεση 155220: ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Εισαγωγή δικαιούχου δωρεάν Covid Self Test», στην οποία έχουν πρόσβαση οι υπάλληλοι με το ρόλο «Διευθυντής Προσωπικού» και «Διαχειριστής Προσωπικού», ο χρήστης καταχωρίζει τον ΑΦΜ και ΑΜΚΑ του υπαλλήλου και πατάει «Υποβολή».
Η εφαρμογή ελέγχει εάν ο ΑΦΜ είναι απογεγραμμένος (σε οποιονδήποτε φορέα του δημοσίου, όχι μόνο στο φορέα που κάνει την εισαγωγή) και εάν στην καρτέλα του υπαλλήλου υπάρχει συμπληρωμένος ΑΜΚΑ. Εάν ο ΑΦΜ είναι απογεγραμμένος και υπάρχει συμπληρωμένος ΑΜΚΑ, γίνεται έλεγχος ότι ο ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ ταυτίζονται και εάν δεν ταυτίζονται εμφανίζεται μήνυμα «Η καταχώριση δεν ολοκληρώθηκε: Τα στοιχεία ΑΦΜ, ΑΜΚΑ δεν συμφωνούν με τα στοιχεία του υπαλλήλου στο Μητρώου». Εάν τα στοιχεία ταυτίζονται, εμφανίζει μήνυμα «Επιτυχής καταχώριση υπαλλήλου». Με την επιτυχή καταχώριση υπαλλήλου ενημερώνεται αυτόματα και το πεδίο «Δικαιούχος Self-Tests» στα στοιχεία του από «Όχι» σε «Ναι». Σε περίπτωση ο υπάλληλος είναι απογεγραμμένος, αλλά δεν είναι συμπληρωμένος ο ΑΜΚΑ στην καρτέλα του, τότε με την υποβολή του στο εν λόγω Στατιστικό γίνεται αυτόματα και ενημέρωση και του πεδίου ΑΜΚΑ στα στοιχεία του υπαλλήλου.
Αφαίρεση υπαλλήλου από τους δικαιούχους self test: Η αφαίρεση δικαιούχων γίνεται ενημερώνοντας τα στοιχεία του υπαλλήλου στην «Διαχείριση Προσωπικού», στην καρτέλα «Ταυτότητα». Εκεί θα πρέπει να μεταβληθεί η τιμή του πεδίου «Δικαιούχος Self-Tests» από «Ναι» σε «Όχι».

2. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ SELF TEST ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΝ ΣΕ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ

Κατόπιν ερωτημάτων των υπηρεσιών ως προς τον προσδιορισμό των δικαιούχων self test διευκρινίζονται τα εξής:

  • Όσον αφορά στους απασχολούμενους σε υπηρεσίες καθαριότητας υπόχρεοι είναι όλοι οι υπάλληλοι, ανεξαρτήτως εργασιακής σχέσης, οι οποίοι απασχολούνται στο φορέα παρέχοντας κάθε είδους υπηρεσίες καθαριότητας, είτε σε εξωτερικούς είτε σε εσωτερικούς χώρους (π.χ καθαριότητα εσωτερικών και εξωτερικών χώρων δημοτικών κτηρίων και σχολικών μονάδων, κοινόχρηστων χώρων, κοιμητηρίων, χώρων πρασίνου). Συνεπώς στους δικαιούχους εντάσσεται προσωπικό διαφόρων κλάδων / ειδικοτήτων, όπως επόπτες καθαριότητας, οδηγοί απορριμματοφόρων, τεχνικοί που απασχολούνται στην υπηρεσία καθαριότητας / πρασίνου, χειριστές μηχανημάτων σαρώθρου, εργάτες καθαριότητας, σχολικές καθαρίστριες, οδοκαθαριστές κλπ.
  • Όσον αφορά στους υπαλλήλους των ΚΕΠ, υπόχρεοι είναι όλοι οι υπάλληλοι που απασχολούνται στα ΚΕΠ ανεξαρτήτως εργασιακής σχέσης και κλάδου / ειδικότητας.
  • Όσον αφορά στους υπαλλήλους των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού που απασχολούνται στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» των Ο.Τ.Α. διευκρινίζεται ότι όλοι οι υπάλληλοι, οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες «Βοήθεια στο Σπίτι» ανεξαρτήτως κλάδου/ειδικότητας και εργασιακής σχέσης, θα πρέπει, εφόσον δεν έχουν ήδη ενταχθεί στους δικαιούχους self test να ενταχθούν από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού σύμφωνα με τα ανωτέρω.

3. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1. Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, στους υπαλλήλους και σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς.
2. Οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Προσωπικού, στις οποίες υπάγονται δεδομένου ότι είναι αδύνατη η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στις εφαρμοστέες κατά περίπτωση έκτακτου χαρακτήρα ρυθμίσεις από την Υπηρεσία μας.
Εφόσον ανακύπτουν ερωτήματα, τα οποία δεν καλύπτονται από τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις σχετικές εγκυκλίους, οι Διευθύνσεις Προσωπικού αποκλειστικά θα απευθύνονται για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινίσεις στην Υπηρεσία μας, στους αριθμούς που αναγράφονται στην παρούσα εγκύκλιο. Κατόπιν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι δεδομένων των συνθηκών έκτακτης λειτουργίας των Υπηρεσιών με το απολύτως απαραίτητο προσωπικό, η Υπηρεσία μας θα επιλαμβάνεται επί μεμονωμένων ερωτημάτων υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, μόνο εφόσον αποδεικνύεται ότι έχει λάβει σχετικώς γνώση η Υπηρεσία του υπαλλήλου ή εφόσον συνοδεύονται από την άποψη της Υπηρεσίας, όπου και θα εκτίθενται τα πραγματικά περιστατικά.
Οι Διευθύνσεις Προσωπικού για θέματα του προσωπικού και των Υπηρεσιών του Δημοσίου θα αποστέλλουν κατά προτεραιότητα τυχόν ερωτήματα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: ped.hrm@ypes.gov.gr.
3. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αποστολή ερωτημάτων που αφορούν σε υπαλλήλους και υπηρεσίες ΟΤΑ, οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στη Διεύθυνση Προσωπικού του φορέα τους. Σε περιπτώσεις που οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού κρίνουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των εγκύκλιων οδηγιών, θα απευθύνονται αποκλειστικά στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου για περαιτέρω διευκρινίσεις μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης info@ypes.gr ή στους σχετικούς τηλεφωνικούς αριθμούς για τους ΟΤΑ που αναγράφονται στις πληροφορίες της παρούσας. Κατόπιν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι μεμονωμένα ερωτήματα υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, δεν θα απαντώνται.
4. Η Υπηρεσία μας δεν επιλαμβάνεται ερωτημάτων για θέματα της παρούσας εγκυκλίου που αφορούν τους δικαστικούς υπαλλήλους, το πάσης φύσεως ένστολο προσωπικό, τους εκπαιδευτικούς και το διοικητικό προσωπικό των σχολικών μονάδων, τους εργαζομένους που υπηρετούν στο Υπουργείο Υγείας, σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, στις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Εγνατία, καθώς και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς εν προκειμένω αρμόδιοι αποκλειστικά είναι οι φορείς, στους οποίους ανήκουν οργανικά οι εν λόγω υπάλληλοι.
5. Υπενθυμίζεται ότι κατά λόγο αρμοδιότητας κάθε προϊστάμενης αρχής για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετεί σε αυτήν, θα πρέπει οι αρμόδιοι προϊστάμενοι, σταθμίζοντας την υποχρέωση αφενός προστασίας της υγείας των υπαλλήλων, αλλά και της δημόσιας υγείας γενικότερα και αφετέρου εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, να προβαίνουν στο πλαίσιο της συνετής χρήσης της διακριτικής τους ευχέρειας σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για τη διασφάλισή τους τηρώντας τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και τις παρασχεθείσες οδηγίες από την Υπηρεσία μας.
6. Η παρούσα εγκύκλιος έχει αναρτηθεί κεντρικά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, www.ypes.gr, καθώς και στη διαδρομή «Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα – Οδηγίες COVID 19».

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ

Σχετικά άρθρα

Προσλήψεις 31.846 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Γενική Εκπαίδευση και στα Μουσικά Σχολεία

Πρόσκληση υποψήφιων μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών το διδακτικό έτος 2022-2023

 Ξεκινά το νέο διευρυμένο Ολοήμερο σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία μέχρι 5:30μμ

Ανακοίνωση 8.487 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση

Προσλήψεις 24.806 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Γενική Εκπαίδευση και στα Μουσικά Σχολεία και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για το διδακτικό έτος 2021-2022

Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών ή/και ωρομισθίων το σχολικό έτος 2021-2022

Αφήστε ένα σχόλιο